Αντεπίθεση των εκπαιδευτικών: ανακοίνωση για τα αποτελέσματα των εκλογών Ε΄ ΕΛΜΕ-Θ και η πρόταση μας για την συγκρότηση του Δ.Σ.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ της ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

για τα ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ της 14ης ΔΕΚΕΜΒΡΗ στην Ε΄ΕΛΜΕ Θ

 

Συναδέλφισσες -οι,

η ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ευχαριστεί όλες –ους όσες-ους μας στηρίξατε με τη ψήφο σας και μας δώσατε τη δυνατότητα να συμμετέχουμε μέσα στο Διοικητικό Συμβούλιο(Δ.Σ.) της Ε΄ ΕΛΜΕ με 1 έδρα. Η εμπιστοσύνη που μας δείξατε μας καθιστά υπεύθυνους ώστε να συμβάλλουμε με όλες τις δυνάμεις μας στην ανασυγκρότηση της ΕΛΜΕ μας και γενικότερα του συνδικαλιστικού – εκπαιδευτικού κινήματος.  Δεσμευόμαστε, να ανταποκριθούμε στα καθήκοντα μας, πάντα στο πλευρό των συναδέλφων –ισσών, με πίστη στις δυνάμεις τους θα δίνουμε μαζί τον αγώνα για την υπεράσπιση των συμφερόντων μας, σε μια πραγματική δύσκολη συγκυρία. Μπροστά μας έχουμε από τη μια την εγκληματική κυβερνητική διαχείριση της πανδημίας, τη βάρβαρη επίθεση της στη Δημόσια Δωρεάν Ενιαία Εκπαίδευση, στα δικαιώματά μας και στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, την επίθεση στη λειτουργία των σωματείων (Ν. Χατζηδάκη) και από την άλλη την προδοτική στάση στο εσωτερικό μας των δυνάμεων του πρώην και του νυν κυβερνητικού συνδικαλισμού. Μόνο αν ενεργοποιηθούμε όσο το δυνατόν περισσότεροι και πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, θα μπορέσουμε να σώσουμε το δημόσιο σχολείο και τα δικαιώματά μας.

Οι εκλογές έγιναν μετά από δύο χρόνια (αντί ενός) λόγω της πανδημίας. Η κυβέρνηση, εκτός από τις απαγορεύσεις, την καταστολή, τη βία και τα πρόστιμα σε όσους αγωνιστές αντιστάθηκαν, φρόντισε να επιβάλει και ένα ιδιότυπο συνδικαλιστικό lockdown σε όλα τα σωματεία δίνοντας συνεχόμενες παρατάσεις της θητείας των ΔΣ, υποτίθεται για υγειονομικούς λόγους. Στόχος της ήταν με πρόσχημα την πανδημία, να «βάλει στο γύψο» τα σωματεία, έτσι ώστε να τσακίσει τις αντιστάσεις στα αλλεπάλληλα βάρβαρα αντεργατικά μέτρα της, να δώσει χείρα βοηθείας στα κυβερνητικά συνδικαλιστικά στελέχη να διατηρήσουν τις θέσεις τους, αλλά και να οδηγήσει τα σωματεία σε εκλογές μέσα στο 2022 όπου θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα και ηλεκτρονικής ψήφου, ηλεκτρονικά μητρώα κ.α. με βάση το νόμο Χατζηδάκη. Έτσι αρνήθηκε να χορηγήσει συνδικαλιστική άδεια στα εκπαιδευτικά σωματεία προκειμένου να πραγματοποιήσουν τις εκλογοαπολογιστικές συνελεύσεις και τις εκλογές τους.

Η Αντεπίθεση των Εκπαιδευτικών ζητούσαμε να γίνουν οι εκλογές από την Άνοιξη του 2021, όταν άνοιξαν τα σχολεία και τα επιδημιολογικά δεδομένα ήταν σαφώς καλύτερα, γιατί θεωρούσαμε: α)ότι οι συσχετισμοί μέσα στα ΔΣ δεν αποτυπώνουν τις διαθέσεις των εκπαιδευτικών(ήταν η περίοδος που είχαμε αρνηθεί την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων με συμμετοχή 95% στην απεργία- αποχή) και β) ότι οι μόνοι που μπορούν να μας εκλέγουν είναι  οι συνάδελφοί μας και όχι να μας διορίζουν η κυβέρνηση και τα δικαστήρια. Όμως συναντήσαμε την άρνηση των δυνάμεων της  ΔΑΚΕ, των ΣΥΝΕΚ και του ΠΑΜΕ, οι οποίες με διαφορετικά προσχήματα η καθεμία, ήθελαν να παρατείνουν τη θητεία των εαυτών τους!!!

Έτσι οδηγηθήκαμε στις εκλογές τον Δεκέμβρη του 2021 με τα επιδημιολογικά δεδομένα να είναι σε άσχημη κατάσταση. Αυτό μαζί με τα αντικειμενικά προβλήματα που δημιούργησε η μη χορήγηση συνδικαλιστικής άδειας, οδήγησε σε μεγάλη πτώση συμμετοχής στις εκλογές πανελλαδικά. Όμως μεγάλο κομμάτι της αποχής οφείλεται και στη μεγάλη πτώση της ΔΑΚΕ, που χρεώνεται την επιλογή της να στηρίξει ανοικτά τις επιλογές της κυβέρνησης και να υπονομεύσει ευθέως τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση και την απεργία – αποχή. Επίσης η αποχή οφείλεται και στην απογοήτευση που έσπειρε στους εκπαιδευτικούς η προδοσία των ΣΥΝΕΚ μετά την απόφαση των δικαστηρίων για την απεργία – αποχή και τη συμπόρευσή τους στο θέμα της αξιολόγησης με ΔΑΚΕ και ΠΕΚ.

Τα αποτελέσματα

Οι Παρεμβάσεις χάνουν 20 ψήφους αλλά αυξάνουν τα ποσοστά τους κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες (π.μον.) και παίρνουν αυτοδυναμία με 4 έδρες από 2 που είχαν.

Η ΔΑΚΕ πανελλαδικά παρουσιάζει μεγάλη απώλεια ψήφων, πτώση κατά 5,4 π.μον., και χάνει 24 έδρες. Σε όλες σχεδόν τις ΕΛΜΕ τα ψηφοδέλτια της είναι αποδυναμωμένα, ενώ στην δική μας ΕΛΜΕ επέλεξαν να μην κατέβουν και σαμποτάρισαν με κάθε τρόπο τις εκλογές, φοβούμενοι την εκλογική κατάρρευση.

Οι ΣΥΝΕΚ μετά τη θεαματική πτώση που εμφανίζουν τα 5 τελευταία χρόνια (μόνο πέρσι στην ΕΛΜΕ μας έχασαν 7,5π. μον. και 88 ψήφους) χάνουν ελαφρώς σε ψήφους αλλά αυξάνουν τα ποσοστά τους και διατηρούν τη μία έδρα. Πέφτει στο κενό όμως  η προσπάθειά τους να εμφανίζονται σαν η μόνη «αριστερή» παράταξη που κάνει ρεαλιστική αντιπολίτευση στη δεξιά νεοφιλελεύθερη διακυβέρνηση της ΝΔ καθώς σταμάτησαν την απεργία-αποχή μαζί με τη ΔΑΚΕ και την ΠΕΚ.

Η Αγωνιστική Συσπείρωση (ΠΑΜΕ) διατηρεί τη μία έδρα στο ΔΣ, χάνει 75 ψήφους ενώ αυξάνει το ποσοστό της κατά 1,46 π.μον.. Δεν μπορεί να εισπράξει την δυσαρέσκεια των εκπαιδευτικών από τα κυβερνητικά μέτρα και την αξιολόγηση, γιατί πολύ απλά δεν εμφάνισε κανένα ουσιαστικό σχέδιο αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση, ενώ βάζει εμπόδια για τη συνέχιση της απεργίας- αποχής από την ΕΛΜΕ, μετά το ξεπούλημά της από την συνδικαλιστική γραφειοκρατία.

Οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών χάνουν 27 ψήφους, αλλά διατηρούν τα ποσοστά τους και δεν παίρνουν έδρα στο ΔΣ..

Η ΠΕΚ με 32 ψήφους από 30 αδυνατεί να ανασυγκροτηθεί, παρά τις προσπάθειες επανασυσπείρωσης που επιχειρεί ο πολιτικός της φορέας(ΠΑΣΟΚ) και μένουν για ακόμη μία χρονιά εκτός Δ.Σ.

Η Αντεπίθεση των Εκπαιδευτικών χάσαμε 16 ψήφους αλλά καταγράψαμε ποσοστιαία άνοδο κατά 2,44 π.μον και διατηρήσαμε την έδρα στο Δ.Σ . Επισκεφτήκαμε σχεδόν όλα τα σχολεία της Ε΄ ΕΛΜΕ και καλέσαμε τους συναδέλφους μας να προωθήσουμε μαζί ένα σχέδιο ανασυγκρότησης των ΕΛΜΕ που θα βασίζεται στην ενεργή συμμετοχή και τους αγώνες των εκπαιδευτικών. Δίνουμε με όλες μας τις δυνάμεις τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση και στην υπεράσπιση της απεργίας – αποχή.

Τα αποτελέσματα των εκλογών δείχνουν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των εκπαιδευτικών της Ε΄ ΕΛΜΕ δεν επιλέγει τις ατομικές λύσεις στα προβλήματα του και παρά την απογοήτευση από το ξεπούλημα του αγώνα από τις ΔΑΚΕ,ΠΕΚ, ΣΥΝΕΚ, θέλει να συνεχιστεί ο αγώνας και η απεργία – αποχή ενάντια στην αξιολόγηση. Έχει κατανοήσει ότι μαζί με την αυτονομία της σχολικής μονάδας είναι το μέσο για την πλήρη ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, για το τσάκισμα των εργασιακών μας δικαιωμάτων αλλά και των μορφωτικών δικαιωμάτων της νεολαίας. Ακόμα οι συνάδελφοι θεωρούν ότι μέσα από τον συλλογικό και οργανωμένο αγώνα μπορεί να επιτευχθεί η σωτηρία της δημόσιας εκπαίδευσης και δείχνουν τη στήριξη τους στην ΕΛΜΕ και την εναντίωσή τους στην επιχειρούμενη διάλυσή τους μέσω του νόμου Χατζηδάκη.

Σε αυτή την κατεύθυνση, το επόμενο διάστημα, δεσμευόμαστε ότι με τη δράση και την παρέμβαση μας, μέσα και έξω από το Δ.Σ,. θα συμβάλλουμε στην ενεργοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων συναδέλφων, στη μαζική συμμετοχή τους στις Γενικές Συνελεύσεις και στην οργάνωση τους σε Επιτροπές Αγώνα προκειμένου μαζί να δώσουμε τις μάχες που έχουμε μπροστά μας με όρους νίκης και να πετύχουμε την αναγκαία ανασυγκρότηση του σωματείου μας αλλά και να δώσουμε τη μάχη μαζί με τους υπόλοιπους εργαζόμενους για να ανατρέψουμε την κυβέρνηση και την καταστροφική της πολιτική, .

Τα αποτελέσματα των εκλογών  φαίνονται στους παρακάτω πίνακες (σε παρένθεση τα προηγούμενα αποτελέσματα για το Δ.Σ.).

Ε΄ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΨΗΦΟΙ % ΣΤΑ ΕΓΚΥΡΑ ΕΔΡΕΣ
ΔΑΚΕ 0(435) 0%(31,80) 0(2)
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ 405(425) 51,07%(31,07) 4(2)
ΕΣΑΚ-ΔΕΕ 131(206) 16,52%(15,06) 1(1)
ΣΥΝΕΚ 121(125) 15,26%(9,14) 1(1)
ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 68(84) 8,58%(6,14) 1(1)
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 36(63) 4,54%(4,61)
ΠΕΚ 32(30) 4,04%(2,19)
ΛΕΥΚΑ 21(40)
ΑΚΥΡΑ 9(19)
ΣΥΝΟΛΟ 823(1427) 7

9/1/2022

Σας ευχόμαστε καλή χρονιά και το νέο έτος να καταφέρουμε μέσα από τους αγώνες μας να ξεκινήσουμε τη δική μας ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ!

ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

(: 2310265730 ,  e-mail: [email protected]


Πρόταση της ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

για τη συγκρότηση Προεδρείου στην Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

21/12/21

Η ελληνική οικονομία μετά από 12 χρόνια μνημονίων και εφαρμογής βάρβαρων νεοφιλελεύθερων πολιτικών, όχι μόνο δεν ξεπέρασε την κρίση της αλλά βυθίζεται σε μια παρατεταμένη χρεοκοπία. Παρά τα success stories του Μητσοτάκη, η αδυναμία διαχείρισης των μεγάλων περιβαλλοντικών καταστροφών(πλημύρες, πυρκαγιές), της ανεργίας που είναι στα ύψη, της ακρίβειας που εξανεμίζει τους ήδη πενιχρούς μισθούς, μόνο φτώχια και εξαθλίωση μας υπόσχεται.

Μπροστά στο 4ο κύμα πανδημίας, η κυβέρνηση επιλέγει να μην πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο. Καμία ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, καμία μέριμνα για το συνωστισμό στα Μ.Μ.Μ, στους χώρους εργασίας και στα σχολεία.

Η παιδεία στο στόχαστρο των νεοφιλελεύθερων πολιτικών. Στόχος η πλήρης ιδιωτικοποίησή της. Η πανδημία αποτέλεσε χρυσή ευκαιρία για την επίτευξη αυτού του σκοπού. Ψήφισαν και εφαρμόζουν νόμους για την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, την αυτονομία της σχολικής μονάδας, την τράπεζα θεμάτων, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα ΑΕΙ – κόφτη για 40.000 υποψηφίους, την εξίσωση πτυχίων ΑΕΙ- κολλεγίων, τα σχολεία «αρίστων», για την πανεπιστημιακή αστυνομία και την καταστολή του φοιτητικού συνδικαλισμού, την Επαγγελματική Εκπαίδευση, κ.ά., που ιδιωτικοποιούν τη δημόσια εκπαίδευση. Επιχειρούν η μόρφωση των παιδιών από κοινωνικό αγαθό να γίνει «ατομική ευθύνη» του κάθε γονιού ανάλογα με τα χρήματα που διαθέτει και ταυτόχρονα με την ιδιωτικοποίηση της παιδείας ανοίγουν το πεδίο για κέρδη στους ιδιώτες.

Η αξιολόγηση με τρείς μορφές: εσωτερική, εξωτερική αξιολόγηση σχολικής μονάδας και ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, οδηγεί στην αυτονομία της σχολικής μονάδας και είναι το μέσο με το οποίο θα περάσουν αυτές οι πολιτικές της πλήρους ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης. Έχει στόχο την ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών και των μαθητών για όλα τα χάλια που οι νεοφιλελεύθερες-μνημονιακές πολιτικές έφεραν στην εκπαίδευση. Οδηγεί στην απομαζικοποίηση του δημόσιου σχολείου – πανεπιστημίου, στην συγχώνευση και το κλείσιμο σχολείων – σχολών και τέλος στο άνοιγμα ακόμη περισσότερο της αγοράς εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Ενώ το πέρασμα των προσλήψεων στους Δήμους ή στη σχολική μονάδα όπως επιτάσσει η αυτονομία της σχολικής μονάδας θα επιφέρει την κατάργηση της μονιμότητας, απολύσεις και μια τεράστια ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ

Ο μεγαλειώδης αγώνας των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν σε ποσοστό 95% στην απεργία-αποχή, με 100.000 απεργούς στην 24ωρη απεργία στις 11/10 και στις μαζικότατες διαδηλώσεις σε όλη τη χώρα αναμφισβήτητα «στρίμωξε» το Υπ. Παιδείας και την κυβέρνηση. Τους ανάγκασε να χρησιμοποιήσουν απειλές, καταστολή και δικαστικές προσφυγές που δείχνουν ότι δεν έχουν άλλο τρόπο για να εφαρμόσουν την πολιτική τους. Όμως όταν όλα αυτά δεν έπιασαν, τη λύση τους την πρόσφεραν οι δυνάμεις της  συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας (ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ, ΠΕΚ) που ξεπούλησαν την απεργία αποχή στην πιο κρίσιμη στιγμή του αγώνα.

Απέναντι σε αυτή την επίθεση πρέπει να καταβάλουμε κάθε προσπάθεια για την ανασυγκρότηση της ΕΛΜΕ και του συνδικαλιστικού κινήματος.

  • Κόντρα στην συνδικαλιστική γραφειοκρατία της ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ που είναι το μακρύ χέρι της κυβέρνησης, Ε.Ε., ΟΟΣΑ μέσα στα συνδικάτα.
  • Κόντρα στον υποταγμένο συνδικαλισμό της ΟΛΜΕ, που αντί να σεβαστεί τη θέληση του κλάδου και να κηρύξει ανυπακοή και συνέχιση της απεργίας- αποχής με οποιοδήποτε μέσο, αυτή με πραξικοπηματικό τρόπο, σεβάστηκε τη «νομιμότητα» της κυβέρνησης, τη «νομιμότητα» που απαγορεύει στους εργαζόμενους να απεργούν και να αντιστέκονται, αυτή που ποινικοποιεί τον συνδικαλισμό και τους αγώνες.
  • Κόντρα σε κάθε πολιτική που διασπά τους εργαζόμενους. Παλεύουμε για την ενότητα των εργαζομένων στη βάση των κοινών προβλημάτων τους και μέσα στους αγώνες.
  • Κόντρα σε ένα Δ.Σ. που έχει μια επιφανειακή ενασχόληση με τα πραγματικά προβλήματα των εκπαιδευτικών και λειτουργεί σαν απλός διακομιστής των αποφάσεων της ΟΛΜΕ, στην καλύτερη περίπτωση.

Οι άξονες που θέσαμε στην κρίση των συναδέλφων και τους οποίους δεσμευόμαστε να ακολουθήσουμε στη δράση μας στην ΕΛΜΕ και το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών είναι:

  • Ενάντια στη διάλυση και την πλήρη ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης που επιφέρουν τα μέτρα της Κεραμέως και η εφαρμογή της αξιολόγησης και της αυτονομίας της σχολικής μονάδας.
  • Υπεράσπιση της απεργίας – αποχής ενάντια στην αξιολόγηση που έχουν προκηρύξει ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ και προσπάθεια διεύρυνσης αυτού του μετώπου.
  • Με αυτό τον τρόπο να απαιτήσουμε – επιβάλλουμε στις ΟΛΜΕ- ΔΟΕ την προκήρυξη της απεργίας – αποχής και από αυτές.
  • Ενάντια στο νόμο Χατζηδάκη που επιχειρεί να διαλύσει τα σωματεία, τον μαχητικό συνδικαλισμό και το δικαίωμα στην απεργία. Δεν αποδεχόμαστε τα ηλεκτρονικά μητρώα και τις ηλεκτρονικές εκλογές και συνελεύσεις στα σωματεία.
  • Καταλυτικός παράγοντας για την ανασυγκρότηση της ΕΛΜΕ και του συνδικαλιστικού κινήματος είναι η ενεργοποίηση των συναδέλφων -συναδελφισσών.
  • Πάλη για την οικοδόμηση μετώπου με μαθητές, γονείς, φοιτητές και εργαζόμενους για τη σωτηρία του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης και των μορφωτικών δικαιωμάτων της νεολαίας.

Σαν ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ προτείνουμε τη συγκρότηση προεδρείου με βάση την πολιτική, που πραγματοποιεί στην πράξη την ενότητα μαχητικών, αγωνιστικών, ενωτικών δυνάμεων και πάνω σε συγκεκριμένη συμφωνία για δράση, με την υλοποίηση στο μέτρο του δυνατού ενός Προγράμματος Δράσης στο σωματείο με βάση τους παραπάνω άξονες.

Δεσμευόμαστε:

  • Να συνεχίσουμε τη πάλη στα σχολεία ενάντια στην αξιολόγηση και όλα τα νέα μέτρα στην εκπαίδευση, τις επιπτώσεις τους στη δωρεάν εκπαίδευση, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά μας δικαιώματα.
  • Να συνεχίσουμε την πάλη για τη σωτηρία της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης, των εργασιακών μας δικαιωμάτων, των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών των εργαζομένων και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Προμετωπίδα των αιτημάτων μας θα είναι τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών για μόνιμη και σταθερή δουλειά και ζωή με αξιοπρέπεια.
  • Να πραγματοποιούνται σταθερές επισκέψεις του εφταμελούς Δ.Σ. στα σχολεία με περιοδείες κλιμακίων του Δ.Σ. στα σχολεία για την ενημέρωση, την καταγραφή της κατάστασης και των προβλημάτων των εκπαιδευτικών και την αντιμετώπισή τους
  • Να συνεδριάζει τακτικά το Δ.Σ. δύο φορές το μήνα, σε ορισμένη, γνωστή και ανοιχτή σε όλα τα μέλη της ΕΛΜΕ ημέρα και θεματολογία καθώς και να συγκαλεί έκτακτες συνεδριάσεις όποτε προκύπτει κάποιο ζήτημα.
  • Να συμβάλλουμε σε μια διαφορετική λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου βασιζόμενο πάνω στις αρχές της εργατικής δημοκρατίας που θα διέπεται από ισοτιμία και ουσιαστική πολιτική συζήτηση πάνω στα προβλήματά μας. Να λειτουργήσουμε την ΕΛΜΕ με όσο το δυνατόν πιο δημοκρατικό τρόπο, με Γενικές Συνελεύσεις και συζήτηση σε αυτές πάνω στα παραπάνω προβλήματα, όπου και θα αποφασίζουμε τα αιτήματά μας, την ιεράρχησή τους και τους τρόπους πάλης για την επίτευξή τους.
  • Να δημιουργούμε μέσα στους αγώνες Επιτροπές Αγώνα για να πάρουν οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι την υπόθεση του αγώνα στα χέρια τους, να δουλέψουν για την οργάνωση, περιφρούρηση και την επιτυχία του. Να δημιουργήσουμε επιτροπή αγώνα ενάντια στην εφαρμογή της αξιολόγησης.
  • Να εκλέγουμε από τις συνελεύσεις Απεργιακές Επιτροπές που θα εκπροσωπούν τη Γενική Συνέλευση και θα λογοδοτούν σε αυτή.
  • Να δημιουργήσουμε στην ΕΛΜΕ ομάδα συναδέλφων και συναδελφισσών που θα λειτουργήσουν σαν σύνδεσμοι του Δ.Σ. με τα σχολεία και θα συμβάλουν με τη δράση τους στο ξαναζωντάνεμα της συζήτησης γύρω από τα προβλήματα στα σχολεία και της αύξησης της συμμετοχής στις συνελεύσεις, κινητοποιήσεις, απεργίες κ.ά. δράσεις. Το Δ.Σ. δεσμεύεται να κάνει ανοιχτά καλέσματα για τη δημιουργία αυτής της ομάδας, με επιμονή και συνεχή προσπάθεια (και όχι να εγκαταλείψει με μια πιθανή «αποτυχία») και τη σταθερή λειτουργία της με τακτικές συνεδριάσεις.