Π.Α.Σ.Ε. Vodafone: Η Vodafone απολύει παλαιό και έμπειρο προσωπικό, εντατικοποιεί την εργασία, χειροτερεύει την εξυπηρέτηση
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ
(Αρ. Απόφασης Πρωτοδικείου: 5215/2008)
Αρ. Πρωτοκόλλου: 10/2024
Αθήνα, 13/02/2024
Η Vodafone απολύει παλαιό και έμπειρο προσωπικό, εντατικοποιεί την εργασία, χειροτερεύει την εξυπηρέτηση
- Νέα απόλυση έμπειρης συναδέλφου στην ομάδα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης των HVSME accounts
- Με ψεύδη και παρελκυστικές τακτικές μεθόδευσαν τα στελέχη της διοίκησης την απόλυσή της
Εχθές Δευτέρα 12/2/24 απολύθηκε η συνάδελφος Μ.Σ. που εργαζόταν πολλά χρόνια στην τηλεφωνική εξυπηρέτηση. Η συνάδελφος συγκεκριμένα εργαζόταν στο δύσκολο κομμάτι εξυπηρέτησης μεγάλων εταιρικών πελατολογίων (τμήμα των HVSME & major accounts).
Η συνάδελφος ενημερώθηκε από την Παρασκευή 9/2, πως τη Δευτέρα θα πρέπει να μεταβεί στην κεντρική κτηριακή εγκατάσταση Χαλανδρίου για τη λεγόμενη ανταλλαγή εμπειρίας (experience day) καθώς και για κάποιο ατομικό πρόγραμμα εκπαίδευσης. Εκεί τελείως απρόσμενα την περιόρισαν σε κάποιο δωμάτιο ο manager της και στέλεχος της διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού και της ανακοίνωσαν την απόλυσή της για λόγους… απόδοσης. Η συνάδελφος ήταν πρώην Vodafone, νυν 360 connect, αφότου η διοίκηση μετέτρεψε μονομερώς ένα από τα τελευταία τμήματα του customer από Vodafone υπαλλήλους, σε υπαλλήλους της 360 connect, το καλοκαίρι του 2022.
Είναι πάγια τακτική της διοίκησης της Vodafone να προσπαθεί να αποσπάσει τη συναίνεση μίας απόλυσης με «το δόγμα του σοκ». Με ανήθικη στάση, με μισόλογα ή ψεύδη προς τον εκάστοτε εργαζόμενο, χωρίς να υπολογίζεται η κατάστασή του, η ψυχολογία του και η συνεισφορά του να οδηγείται με παραπλανητικό τρόπο στην απομόνωση και στην έξοδό του από την εργασία. Τα εμπλεκόμενα διοικητικά στελέχη είναι ικανά να χρησιμοποιήσουν όλων των ειδών τα ψέματα, για να πετύχουν αυτόν τον σκοπό. Από τα υψηλότερα -στο HR της εταιρείας, τους διευθυντές και τους managers- έως τον τελευταίο προϊστάμενο ομάδας, που για να δικαιολογήσει τη στάση του, επικαλείται κουτοπόνηρα άγνοια τόσο προς τον απολυμένο, έως την απόλυσή του, όσο και προς τους υπολοίπους συναδέλφους, με τους οποίους έχει καθημερινή επαφή. Έτσι τα προηγούμενα χρόνια έχουμε δει στη Vodafone απόλυση συναδέλφου με κλήρωση σε κατάστημα, μέσα στην πανδημία συναδέλφους να απολύονται με αυτοματοποιημένα mails, εργολαβικούς συναδέλφους να καλούνται στις εταιρείες τους για «ενημέρωση» και από εκεί να απολύονται συνοπτικά ή ακόμη συνάδελφοι να πηγαίνουν για εργασία και να ανακαλύπτουν χωρίς καμία προειδοποίηση πως δεν έχουν πρόσβαση στα συστήματα και στους υπολογιστές γιατί… έχουν απολυθεί(!) Με παρόμοιο ανήθικο τρόπο δρομολόγησαν και τη συγκεκριμένη απόλυση της συναδέλφου μας.
Η συνάδελφος είχε μεγάλη εμπειρία και άψογη εκτέλεση εργασίας. Παράλληλα στο συγκεκριμένο τμήμα ο όγκος εργασίας είναι μεγάλος. Οι προθεσμίες για να εξυπηρετηθούν οι μεγάλοι εταιρικοί πελάτες είναι ασφυκτικές, ενώ πλέον έχει χαρακτηριστικά μονιμότητας η λεγόμενη «τριπλέτα», δηλαδή ένας συνάδελφος να λαμβάνει τα πελατολόγια και τα αιτήματα άλλων συναδέλφων. Προφανώς η εργασία δεν βγαίνει, πολλοί συνάδελφοι φθάνουν σε σημείο κατάρρευσης, δεν βγαίνουν διαλείμματα ή εργάζονται ακόμη και επιπλέον απλήρωτες ώρες για να διεκπεραιώσουν αιτήματα. Για αυτό το λόγο αρκετοί συνάδελφοι, εργολαβικοί, το προηγούμενο διάστημα επέλεξαν να παραιτηθούν, ακόμα και αμέσως μετά την εκπαίδευση τους. Supervisor και η πλειοψηφία των Team Leaders λειτουργούν μόνιμα πιεστικά με αποτέλεσμα τις συχνές πια παραιτήσεις ακόμα και σε ένα τέτοιο τμήμα. Το πρόβλημα αυτό προσπάθησαν να το καλύψουν με υπερωριακή απασχόληση 1-2 μήνες πριν, χωρίς αποτέλεσμα. Ακόμα και η supervisor αντικαταστάθηκε, αλλά η κατάσταση είναι ίδια ή και χειρότερη. Η εντατικοποίηση χτυπά κόκκινο, ενώ φυσικά σημαντικός αντίκτυπος υπάρχει και στην εξυπηρέτηση των πελατών. Ας σημειωθεί πως σχεδόν το σύνολο των συναδέλφων εργάζεται από το σπίτι (τηλεργασία), όπου η παραβίαση ωραρίου είναι πολύ δυσκολότερο να ελεγχθεί.
Παρ’ όλα αυτά η διοίκηση έχει επιλέξει να αποεπενδύσει από προσωπικό. Δεν προχωρά σε προσλήψεις, αντίθετα είχε προχωρήσει σε διωγμό των έμπειρων συναδέλφων έως και με πρόγραμμα εθελουσίας. Η νεότερη επάνδρωση του τμήματος γίνεται με εργολαβικούς συναδέλφους που αμείβονται χειρότερα και τους πιέζουν περισσότερο. Προσπαθεί επίσης έντεχνα η διοίκηση να καλλιεργήσει και κλίμα αντιπαλότητας ανάμεσα στους παλαιότερους και νεότερους συναδέλφους, προκειμένου να επιτύχει στόχους εργασίας με τις χειρότερες δυνατές αμοιβές και τη μεγαλύτερη δυνατή εντατικοποίηση.
Αυτά όλα δεν εμποδίζουν τη Vodafone να εμφανίζεται ως «κορυφαίος εργοδότης το 2024» από τις διάφορες εταιρείες, που πληρώνονται αδρά για να πιστοποιούν άλλες εταιρείες με βαρύγδουπους τίτλους, οι οποίοι προκαλούν γέλια και οργή στους εργαζόμενους τους.
Επισημαίνουμε σε όλους τους συναδέλφους πως οι απολύσεις παλαιών και νέων συναδέλφων, Vodafone ή εργολαβικών, θα ενταθούν. Η εντατικοποίηση σε σημείο κακοποίησης θα εντείνεται επίσης, όσο όλοι εμείς δεν αποφασίζουμε να τη σταματήσουμε με τη συλλογική και αποφασιστική στάση μας και κινητοποιήσεις.
- Καμία απόλυση να μη γίνεται δεκτή χωρίς κόστος για την εργοδοσία
- Διεκδίκηση οριζοντίων αυξήσεων με την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας
- Προσλήψεις με σταθερή σχέση εργασίας, μετατροπή των εργολαβικών εργαζομένων σε υπαλλήλους της Vodafone
- Να σταματήσει η εντατικοποίηση και οι κακοποιητικές συμπεριφορές της διοίκησης
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν στις εκλογές του Σωματείου 21 και 22 Φεβρουαρίου και να αποφασίσουμε συλλογικά τη στάση μας.
Το απερχόμενο Διοικητικό Συμβούλιο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Vodafone-Πάναφον