ΠΑΣΕ Vodafone: Ανάκληση της απόλυσης – Στάση εργασίας Παρασκευή 9/6/2023

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ

(Αρ. Απόφασης Πρωτοδικείου: 5215/2008)

Αρ. Πρωτοκόλλου: 17/2023

Αθήνα, 07/06/2023

Στάση εργασίας Παρασκευή 9/6/2023 09.00 έως τη 13.00

Να ανακληθεί άμεσα η απόλυση του μέλους του Σωματείου μας Έφης Γκιουρέ!

Να σταματήσουν οι απολύσεις, η εντατικοποίηση, οι συνδικαλιστικές διώξεις και η απώλεια των θέσεων εργασίας

Απαιτούμε οριζόντιες αυξήσεις μισθών μέσω Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας

Από την Τετάρτη 31/5 η διοίκηση της Vodafone έχει επιδοθεί στο προσφιλές της έργο των απολύσεων. Στο Φοίνικα Θεσσαλονίκης απολύθηκαν από το τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης ιδιωτών πελατών τουλάχιστον 3 συνάδελφοι με τη μέθοδο της «μη ανανέωσης σύμβασης». Στην ομάδα της SohoRetention (τμήμα LCMRETENTION) στις 2/6 μετά το τέλος της βάρδιας ανακοινώνεται στην συνάδελφο Έφη Γκιουρέ η μεθοδευμένη απόλυσή της. Κοινή δικαιολογία της διοίκησης για τις απολύσεις αυτές ήταν όπως πάντα η απόδοση των συναδέλφων, όμως:

Στο Φοίνικα σε συνάδελφο που εργαζόταν εδώ και 5 περίπου μήνες με πολύ καλά αποτελέσματα, δεν υπήρξε καμία προειδοποίηση. Της ανακοίνωσαν τη μη ανανέωση σύμβασης της, με γενικόλογη δικαιολογία πως «διαπιστώνουν κάποια γνωστικά κενά».

Στην περίπτωση της συναδέλφου Έφης Γκιουρέ η προσέγγιση ήταν ακόμη πιο επιθετική και μεθοδευμένη.

Η συνάδελφος εργάζεται στο δύσκολο έργο αποτροπής αποσυνδέσεων και διατήρησης επαγγελματιών πελατών από το 2012, μέσω της εταιρείας Atlas / (Adecco). Η συνάδελφος ήταν από τους παλαιότερους στο τμήμα και με μεγάλη εμπειρία. Η Έφη υπερασπίστηκε πάντα με σθένος την εργασιακή της αξιοπρέπεια. Ήταν ενεργό μέλος του Σωματείου μας και μέλος της εφορευτικής επιτροπής στις τελευταίες αρχιαιρεσίες. Ήταν επίσης συνάδελφος που συμμετείχε ενεργά σε όλες τις κινητοποιήσεις. Τους τελευταίους μήνες η διοίκηση προσπάθησε να αλλάξει τις συνθήκες εργασίας στο τμήμα της με έντονη εντατικοποίηση (προσπάθεια μονομερής αλλαγής ωραρίου από σταθερό σε ολοήμερες βάρδιες, εργασία στις αργίες, στοχοθεσία απόδοσης με εντελώς ανέφικτους στόχους) η συνάδελφος αντιτάχθηκε σθεναρά και μαζί με τη στάση και άλλων συναδέλφων απέτρεψαν εν μέρει την πλήρη εφαρμογή αυτών των σχεδιασμών. Όταν επίσης τον 3/2023 έγινε προσπάθεια από την εταιρεία Atlas να μην καταβληθεί η μισθοδοσία της 6/2/2023 σε συναδέλφους που δεν είχαν εργαστεί λόγω της χιονόπτωσης, η συνάδελφος δεν δίστασε να μπει μπροστά με το Σωματείο και με καταγγελία στην επιθεώρηση εργασίας συνέβαλλε ώστε όλοι οι συνάδελφοι τελικά να πληρωθούν κανονικά. Η Έφη με τη στάση της ενοχλούσε τη διοίκηση. Για αυτό από τον 3/2023 και μετά ουσιαστικά στοχοποιήθηκε μεθοδευμένα από τους προϊσταμένους της. Στα πλαίσια της έντονης πίεσης προς το τμήμα με συνεχή meetings, ομαδικές συναντήσεις, προσωπικές οχλήσεις άρχισαν να απευθύνονται προς τη συνάδελφο πιο απαιτητικά δημιουργώντας της έντονο stess σε σχέση με τη δουλειά της και την απόδοσή της. Έφθασαν στο σημείο να την εγκαλέσουν έντονα και επιθετικά -ακόμη και μέσω e-mail- για την τυπική κατηγοριοποίηση 3 κλήσεων (!), ένα ιδιαίτερα ήσσονος σημασίας ζήτημα. Καθώς η συνάδελφος αντιδρούσε επίσης ψύχραιμα και σταθερά απέναντι σε αυτή την πίεση και καθώς είχαν ιδιαίτερη δυσκολία να εντοπίσουν σφάλματά της στην εργασία της, την τελευταία εβδομάδα κατέληξαν να παραποιήσουν τα στατιστικά της και να ισχυριστούν πως διαχειρίζεται κατά μέσο όρο 3 κλήσεις την ημέρα(!) τη στιγμή που ο μέσος όρος διαχείρισης κλήσεων είναι από 30 έως 50 και είναι πρακτικά αδύνατον στο περιβάλλον του τηλεφωνικού κέντρου με την πίεση που ασκεί η διοίκηση και τον ολοκληρωτικό έλεγχο, οποιοσδήποτε να απαντά μία κλήση και μετά να… κάθεται. Επιπλέον, η απόδοση της Έφης λόγω εμπειρίας ήταν στο μέσο όρο του τμήματος, σύμφωνα με τα στατιστικά που οι ίδιοι οι προϊστάμενοι έστελναν στο τμήμα.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως στις 30/5 στο τμήμα της συναδέλφου μέσω meeting είχε ανακοινωθεί νέα «άπιαστη» στοχοθεσία (εντολή συνεχούς ροής κλήσεων, μηδενικού χρόνου εκτός εισερχομένων κλήσεων για διεκπεραίωση αιτημάτων, απαίτηση να απαντούνται οι εξερχόμενες κλήσεις -ενώ είναι αυτονόητο πως το αν θα απαντήσει ο πελάτης ή όχι δεν εξαρτάται από τον συνάδελφο- κ.ά.). Τα παραπάνω ήταν αφορμή να αντιδράσουν πολλοί συνάδελφοι και να εκφράσουν έντονα τη δυσαρέσκειά τους.

Κατόπιν όλων των παραπάνω και χωρίς καμία προειδοποίηση την Πέμπτη 1/6 η συνάδελφος δέχθηκε κλήση από την Atlas να μην εργαστεί στις 2/6 και να μεταβεί στα γραφεία της εταιρείας. Όταν ζήτησε τον λόγο αρνήθηκαν να της τον ανακοινώσουν και η συνάδελφος αρνήθηκε να μεταβεί και ζήτησε έγγραφη ενημέρωση. Σε επικοινωνία με τους Τ/Λς της, ζήτησε διευκρινήσεις αλλά αυτοί δήλωναν… άγνοια. Τελικά στις 2/6 με τη λήξη της βάρδιας την ενημέρωσαν τηλεφωνικά για την απόλυσή της και λίγες ώρες αργότερα της κοινοποίησαν την απόλυση με δικαστικό επιμελητή στην οικία της. Ακόμη και η πρακτική της απόλυσης απόγευμα Παρασκευής πριν το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος ήταν μεθοδευμένη για να μην μπορεί να υπάρξει άμεσα κάποια μαζική αντίδραση.  

Είναι εξοργιστική η μεθόδευση απόλυσης της συναδέλφου. Είναι ακόμη περισσότερο εξοργιστικό το απροκάλυπτο μένος της διοίκησης και η εκδικητικότητά της για τη συνδικαλιστική δράση της συναδέλφου. Επισημαίνουμε πως η απόλυση της συναδέλφου και οι απολύσεις που ξεκίνησαν έρχονται και μετά τη πρόσφατη διαβεβαίωση της διοίκησης πως οι 11.000 απολύσεις που ανακοινώθηκαν από τον τύπο να επίκεινται στη Vodafone, δεν αφορούν τη Vodafone Ελλάδος, η οποία είναι εξαιρετικά επιτυχημένη και κερδοφόρα, αλλά μόνο το VodafoneGroup.  

Προειδοποιούμε όλους τους συναδέλφους πως η πολιτική των απολύσεων θα συνεχιστεί:  

Και στο συγκεκριμένο τμήμα της LCM Retention θα συνεχιστούν οι προσκλήσεις σε κάποια γραφεία «χωρίς ανακοίνωση θεματολογίας» προς παλαιούς συναδέλφους για να τους ανακοινωθεί όσο το δυνατόν πιο αθόρυβα η απόλυσή τους.

Και στα τηλεφωνικά κέντρα στο σύνολό τους θα συνεχιστούν αυτές οι πρακτικές.

Και στην τεχνική διεύθυνση -όπου έχει μεταφερθεί έτσι και αλλιώς διοικητικά μεγάλο μέρος της στο Vodafone group.

Είναι φανερό πως η διοίκηση δεν επιθυμεί παλαιούς εργαζόμενους με εμπειρία και διεκδικήσεις. Ακόμα και αν αυτό σημαίνει πως διαλύει την αποτελεσματικότητα τμημάτων και επιδεινώνει δραματικά την εξυπηρέτηση προς πελάτες, δεν την ενδιαφέρει, εμπρός στην προσπάθειά της να επιβάλλει συνθήκες εργασίας τριτοκοσμικές, με συνεχείς παραβάσεις ακόμη και των νομίμων δικαιωμάτων μας.

Ο μόνος τρόπος για να σταματήσει αυτή η κατρακύλα και να υπερασπιστούμε εργασία με δημοκρατικά δικαιώματα και αξιοπρέπεια είναι να αντιδράσουμε σθεναρά και να τις επιβάλλουμε εμείς οι ίδιοι.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συμμετάσχουν την Παρασκευή 9/9/2023 σε 4ωρή στάση εργασίας από την έναρξη βάρδιας 09.00πμ έως τη 13.00μμ.  

Η διοίκηση δεν θα θορυβηθεί και δεν θα σταματήσει αν εμείς με μια ενιαία στάση δεν την εξαναγκάσουμε. Αν η δυσαρέσκεια δεν εκφραστεί μαζικά με την αποχή μας από τους Η/Υ και τις θέσεις εργασίας.  

Ζητάμε να βοηθήσει ο ένας, τον άλλον και όλοι μαζί να αντιδράσουμε.

Κανένας συνάδελφος μόνος του  

Να ανακληθεί άμεσα η απόλυση της συναδέλφου Έφης Γκιουρέ  

Απαιτούμε εργασία με αξιοπρέπεια ενάντια σε συνθήκες «μαύρης» εντατικοποίησης και συνεχούς παρενόχλησης από τους προϊσταμένους  

Ζήτημα διαβίωσης να καταργηθούν οι εργολάβοι και να υπάρχει άμεση εργασιακή σχέση με τον πραγματικό εργοδότη. Αυξήσεις στους μισθούς με συλλογική σύμβαση εργασίας για να αντιμετωπιστεί το κόστος ζωής 

Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων Vodafone-Πάναφον