Ενάντια σε κάθε «αξιολόγηση» – Απεργία Τετάρτη 15/2, 11:00 άγαλμα Βενιζέλου

Όλοι στην απεργία Τετάρτη 15/2, 11:00 άγαλμα Βενιζέλου

Η υπουργός Παιδείας κατέθεσε τροπολογία σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπου ανάμεσα στα άλλα ξεκινά την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Αυτή η αξιολόγηση θα αρχίσει άμεσα από τις περιφέρειες (Πελοποννήσου, Κρήτης, Ν. Αιγαίου, Β. Αιγαίου) στις οποίες έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία κρίσεων των Συμβούλων Εκπαίδευσης. Φυσικά έπονται οι υπόλοιπες περιφέρειες με την ολοκλήρωση των κρίσεων των Συμβούλων Εκπαίδευσης σε αυτές. Ξεκινά άμεσα από τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς (τους πρώτους που διορίστηκαν μετά από 10 χρόνια μηδενικών διορισμών), τους οποίους μάλιστα κρατά σε ομηρία, αφού δεν τους μονιμοποιεί, παρότι η διετής δόκιμη θητεία τους έχει ολοκληρωθεί από τον Οκτώβρη του 2022.

Τι προβλέπει η αξιολόγηση

Η ατομική αξιολόγηση θα γίνεται «στη διάρκεια της τετραετίας από τον Σύμβουλο Επιστημονικής Ευθύνης ως προς τη γενική και την ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου (πεδίο Α1) και από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης (πεδίο Α2)». Επίσης, κάθε δύο χρόνια ο Διευθυντής και ο Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης θα αξιολογούν την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια των εκπαιδευτικών (πεδίο Β). Οι εκπαιδευτικοί θα κατηγοριοποιηθούμε σε «εξαιρετικούς», «πολύ καλούς», «ικανοποιητικούς», «μη ικανοποιητικούς». Οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται κάθε χρόνο και στη διετία για τη μονιμοποίησή τους. Αν κριθούν «μη ικανοποιητικοί» στη διετία θα παραμείνουν δόκιμοι.

Που στοχεύει

Η κυβέρνηση της ΝΔ, παρότι διανύει τους τελευταίους μήνες της θητείας της και ουσιαστικά βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο, επιλέγει να συνεχίσει ακάθεκτη τη βάρβαρη νεοφιλελεύθερη επίθεση της στη δημόσια εκπαίδευση, όπως και στην υγεία και σε όλους τους εργασιακούς χώρους. Μέχρι το τελευταίο λεπτό διακυβέρνησης της θα κάνει ότι μπορεί για να υλοποιήσει το καταστροφικό έργο της, το οποίο είναι πλήρως ευθυγραμμισμένο με τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Έχουν στόχο την πλήρη ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και τη δημιουργία ενός αυτόνομου- κατηγοριοποιημένου σχολείου το οποίο θα γιγαντώνει τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση και θα πετά εκτός σχολείου τα παιδιά των εργαζομένων και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Ένα σχολείο –  επιχείρηση που θα λειτουργεί με βάση τη λογική της αποδοτικότητας και του ανταγωνισμού, με διευθυντές – μάνατζερ, με εκπαιδευτικούς -πωλητές ελκυστικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών, με γονείς- πελάτες που θα αγοράζουν τόση μόρφωση για τα παιδιά τους, όση αντέχει η τσέπη τους. Μέσα σε ένα τέτοιο σχολείο δεν χωρούν εργασιακά δικαιώματα, μισθοί και συνδικαλιστικές ελευθερίες, ούτε στέρεες επιστημονικές γνώσεις και προσπάθεια εξασφάλισης ίσων μορφωτικών δικαιωμάτων για όλα τα παιδιά.

Η αξιολόγηση είναι μία διαδικασία που είναι ενταγμένη στο συνολικό σχέδιο για την εκπαίδευση της κυβέρνησης της ΝΔ που εκφράζεται με ένα σύνολο μέτρων που εφαρμόζει ή θα εφαρμόσει (νέο σύστημα προσλήψεων –προσοντολόγιο και ΑΣΕΠ, νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, τράπεζα θεμάτων, Ν.4823/2021, μέντορες – συντονιστές κ.α,) που κύριο στόχο έχουν την απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση χρηματοδότησης του δημόσιου σχολείου, το άνοιγμα μιας τεράστιας αγοράς εκπαιδευτικών υπηρεσιών, την απομαζικοποίηση του δημόσιου σχολείου και την ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών και των μαθητών για όλα τα χάλια που οι νεοφιλελεύθερες- μνημονιακές πολιτικές έφεραν και εξακολουθούν να φέρνουν στην εκπαίδευση.

 

Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής εντάσσεται η ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση και την αυτονομία της σχολικής μονάδας. Παρά τις διαβεβαιώσεις της Κεραμέως ότι δεν πρόκειται για μια τιμωρητική αξιολόγηση, το γεγονός ότι χτυπά πρώτους τους νεοδιόριστούς και μάλιστα συνδέει την αξιολόγηση τους με τη μονιμοποίησή τους, φανερώνει ότι η αξιολόγηση θα φέρει άρση της μονιμότητας στο δημόσιο σχολείο και σύντομα θα οδηγήσει σε απολύσεις. Άλλωστε ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας προβλέπει απόλυση μετά από 2 αρνητικές αξιολογήσεις.

Η αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών είναι πλήρως συνδεδεμένη με τις επιδόσεις των μαθητών μέσω της τράπεζας θεμάτων στα Λύκεια και των εξετάσεων τύπου Pisa στη Γ΄ Γυμνασίου και Στ΄ Δημοτικού, πράγμα που επηρεάζει το περιεχόμενο και τις μεθόδους διδασκαλίας. Η εκπαιδευτική διαδικασία- διδασκαλία θα υποταχθεί στις ανάγκες των εξετάσεων και η μαθησιακή διαδικασία θα μετατραπεί σε εκμάθηση τυποποιημένων γνώσεων και μεθοδολογιών.

Η ατομική αξιολόγηση θα συνδεθεί με τον μισθό και τη μισθολογική εξέλιξη

Ο Μητσοτάκης στις πρόσφατες προεκλογικές εξαγγελίες του για τους δημόσιους υπαλλήλους (άρα και τους εκπαιδευτικούς) αντί για αυξήσεις στους πετσοκομμένους από τα μνημόνια και την ακρίβεια μισθούς μας «έταξε» νέο μισθολόγιο από 1/1/2024, που είναι βέβαιο ότι θα προβλέπει για τους «άριστα» αξιολογημένους εκτός από μόρια για διευθυντικές θέσεις κάποιες αυξήσεις με τη μορφή μπόνους, ενώ για τους υπόλοιπους θα οδηγήσει σε καθήλωση ή σε μείωση μισθού.

Η αξιολόγηση θα διαλύσει το παιδαγωγικό κλίμα και θα φέρει ένα ζοφερό,         ανασφαλές και πρωτόγνωρα ανταγωνιστικό τοπίο μέσα στο σχολείο!

Δεν θα τους το επιτρέψουμε!

Μέσα από μαζικές Γενικές Συνελεύσεις, με τη συγκρότηση Επιτροπών Αγώνα να οργανώσουμε έναν πολύμορφο αγώνα διαρκείας. Με στάσεις εργασίας, απεργία – αποχή από τις εξωδιδακτικές διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης,  περιφρούρηση των στάσεων εργασίας όταν οι αξιολογητές εμφανιστούν στα σχολεία και στις τάξεις και αποκλεισμούς Διευθύνσεων, Περιφέρειας. Αλλά και με απεργίες και διαδηλώσεις με μαθητές και γονείς να υπερασπίσουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας αλλά και τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου.

  • Κατάργηση των νόμων για αξιολόγηση και Αυτονομία Σχ. Μονάδας.
  • Μονιμοποίηση τώρα των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών!
  • Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς. Επαναφορά μισθών-συντάξεων-13ου-14ου μισθού στα προ μνημονίων επίπεδα. Καμιά σύνδεση μισθού –αξιολόγησης.
  • Προκήρυξη τώρα Απεργίας – Αποχής από αξιολόγηση σχολικών μονάδων, μέντορες, συντονιστές, Εκπαιδευτικούς Ομίλους από ΟΛΜΕ.
  • Όχι στις εξετάσεις «τύπου PISA»
  • Μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Ίσα δικαιώματα με τους μόνιμους.

 

ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

τηλ: 2310265730 ,  e-mail: [email protected]