Μαθητική Αντεπίθεση: Αγώνας Διαρκείας να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο
ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ!
Διαδηλώσεις και καταλήψεις ΠΑΝΤΟΥ
Να υπερασπίσουμε το δημόσιο σχολείο!
–
Η νέα ηγεσία του Υπ. Παιδείας με επικεφαλής των Κ. Γαβρόγλου, εξαπολύει έναν νέο γύρο νεοφιλελεύθερης επίθεσης που έρχεται να προστεθεί στις μνημονιακές περικοπές και απειλούν πλέον την ίδια την ύπαρξη του δημόσιου σχολείου.
-
Με τη «Θεματική Εβδομάδα» στο Γυμνάσιο και τις «Δημιουργικές Εργασίες» στο Λύκειο που στοχεύουν στην αντικατάσταση της όποιας δομημένης, επιστημονικής γνώσης με «διδακτικά πακέτα», που θα μπορούν εύκολα να πωλούνται στους «μαθητές-πελάτες».
-
Εφαρμόζεται η μνημονιακή δέσμευση για τη «μαθητεία», όπου πολλές χιλιάδες απόφοιτοι θα εργάζονται για 9 μήνες σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και φορείς του δημοσίου, με 17 ευρώ μεροκάματο. Προσφέρεται έτσι τσάμπα εργατικό δυναμικό σε όσες επιχειρήσεις έχουν μείνει ανοιχτές και χτυπιούνται τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα της νεολαίας.
-
Το πιο συντριπτικό πλήγμα όμως έρχεται από τα σχέδια για το «Νέο Λύκειο» και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι βασικότεροι άξονες των προτάσεων που κατατέθηκαν στη Βουλή είναι οι εξής:
-
Στην Α΄ Λυκείου το πρόγραμμα μαθημάτων θα είναι κοινό σε Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ και η τάξη θα ενταχθεί στην υποχρεωτική εκπαίδευση, ώστε σύντομα να ενταχθεί σ’ ένα τετραετές Γυμνάσιο.
ii) Στην Β’ Λυκείου ο αριθμός μαθημάτων θα περιοριστεί στο μισό, ενώ στην Γ’ οι μαθητές θα διδάσκονται ουσιαστικά μόνο τα μαθήματα που θα δώσουν στις Πανελλήνιες, συν ένα δύο ακόμα μαθήματα. Η πρόσβαση των μαθητών στις δύο τελευταίες τάξεις θα φράσσεται από πληθώρα εξεταστικών φίλτρων, που θα περιλαμβάνουν την εκτεταμένη χρήση της «τράπεζας θεμάτων» και αργότερα και εισαγωγικές από το Γυμνάσιο στο Λύκειο. Παρόμοιο θα είναι και το καθεστώς και στην Β’ και στην Γ’ τάξη των ΕΠΑΛ, με αποτέλεσμα να επιτευχθεί ο στόχος κυβέρνησης και ΕΕ, τα 2/3 των μαθητών να οδηγούνται σε σχολές φτηνής επαγγελματικής κατάρτισης.
iii) Όσον αφορά την πρόσβαση στην τριτοβάθμια, η δήθεν «κατάργηση των Πανελληνίων» αποδείχτηκε μία ακόμη συριζαϊκή φούσκα, ενώ έχει προταθεί να μετράει σε μεγάλο ποσοστό ο προφορικός βαθμός του σχολείου!
Το ελληνικό κεφάλαιο προσπαθεί να λύσει έτσι την αντίφαση ανάμεσα σε μία πλήρως διαλυμένη και χρεοκοπημένη οικονομία που έχει ελάχιστες ανάγκες για ειδικευμένο εργατικό δυναμικό και σ’ έναν εκπαιδευτικό μηχανισμό που παρά τα στραβά και τα ανάποδά του διατηρείται σ’ ένα καλό επίπεδο χάρη κυρίως στους αγώνες της νεολαίας και των εργαζομένων. Μας το λένε ανοιχτά πλέον, ο αριθμός των μορφωμένων νέων είναι «απαράδεκτα μεγάλος» για τον ελληνικό καπιταλισμό και πρέπει να περιοριστεί δραστικά!
Δεν θα το αφήσουμε να περάσει! Ο θανάσιμος κίνδυνος που απειλεί το δημόσιο σχολείο μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με ένα μαζικό και ανυποχώρητο κίνημα, που θα γίνει υπόθεση όχι μόνο της νεολαίας αλλά και των εργαζομένων. Οργανωνόμαστε, αντιστεκόμαστε και παλεύουμε ενάντια σε κυβέρνηση, ΕΕ και μνημόνια για το δημόσιο σχολείο που μας αξίζει, για το μέλλον που μας αξίζει!
–
ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ