Κείμενο της Αντεπίθεσης στις εκλογές των εκπαιδευτικών

ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΝΕΟ «ΕΝΙΑΙΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ-ΦΤΩΧΟΛΟΓΙΟ»!

ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ!

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ πάρα την πλήρη απονομιμοποίησή της που προκύπτει από τα αποτελέσματα των εκλογών ξαναχτυπά με πιο βάρβαρα μέτρα που εμπεριέχονται στον προϋπολογισμό του 2011. Τρόικα-Ε.Ε.- κυβέρνηση «ανακάλυψαν» ότι το έλλειμμα του 2009 είναι τελικά 15,4% του ΑΕΠ από 13,5%, ενώ το 2011 θα πρέπει να περιοριστεί στο 7,4% του ΑΕΠ. Έτσι προχωράνε σε νέα αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ από 5,5 σε 6,5% και από 11% σε 13% για τρόφιμα και υπηρεσίες, σε περικοπή δαπανών για υγεία και ασφαλιστικά ταμεία κατά 2 δις, σε περικοπή των δαπανών για την παιδεία από 7,1 το 2009 σε 6,3 το 2011 (μείωση περίπου 17%), σε ιδιωτικοποίηση/κλείσιμο των ΔΕΚΟ με μαζικές απολύσεις εργαζομένων, δραστικές περικοπές μισθών και κατακόρυφη αύξηση των τιμολογίων.

Με το «ενιαίο» μισθολόγιο στο δημόσιο, επιδιώκεται η «σύγκλιση των μισθών με τον ιδιωτικό τομέα». Σύμφωνα με το μνημόνιο, η μισθολογική δαπάνη στο δημόσιο πρέπει να μειωθεί κατά 2,7 δις ευρώ το 2011 και μέχρι 5 δις σε βάθος τριετίας. Είναι προφανές ότι αυτά θα προκύψουν από τη δραστική περικοπή των προσλήψεων αλλά και την περικοπή και κατάργηση σχεδόν όλων των επιδομάτων που λαμβάνουν οι διάφορες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων. Για τους νεοπροσλαμβανόμενους προβλέπεται ξεχωριστό μισθολόγιο, με βάση το επίπεδο μισθών του ιδιωτικού τομέα (740 ευρώ μεικτά) που με την προετοιμαζόμενη κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων πιθανότατα θα είναι ακόμη λιγότερα. Τα μόνα που θα μείνουν άθικτα ―ωστόσο θα παραμείνουν «παγωμένα»― είναι το οικογενειακό επίδομα και τα επιδόματα θέσης ευθύνης. Και αυτά προς το παρόν. Ειδικότερα, τα επιδόματα των εκπαιδευτικών, εξωδιδακτικής απασχόλησης (288 ευρώ από 355 που ήταν πριν τις περικοπές) και διδακτικής προετοιμασίας (85 ευρώ από 105) βρίσκονται στο στόχαστρο και είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα καταργηθούν. Ένα μέρος τους που δεν θα ξεπερνά τα 100-150 ευρώ θα ενσωματωθεί στο βασικό μισθό. Επίσης, σύμφωνα με την επιταγή του μνημονίου για «σύνδεση της αμοιβής με την παραγωγικότητα», το κίνητρο απόδοσης (100 ευρώ) και αργότερα και άλλα κομμάτια του μισθού θα συνδεθούν με την αξιολόγηση!

Η πολιτική της κυβέρνησης όχι μόνο δεν αποτρέπει τη χρεοκοπία, αλλά την εξασφαλίζει(!!!) οδηγώντας τη χώρα σε πλήρη καταστροφή. Το δημόσιο χρέος από 127,8% του ΑΕΠ το 2009 θα φθάσει το 2011 στο 158% ή τα 362 δις ευρώ και, αν υπολογιστεί και το λεγόμενο «κρυφό χρέος» (ΔΕΚΟ, ΟΤΑ, Νοσοκομεία κ.λπ.), τότε θα ξεπεράσει τα 400 δις που είναι αδύνατον να αποπληρωθούν!

Ειδικότερα η επίθεση στο χώρο της εκπαίδευσης θα είναι σφοδρή. Στόχος της κυβέρνησης είναι η πλήρης ιδιωτικοποίηση και διάλυση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Η δραστική περικοπή των δαπανών για την παιδεία ήδη δημιουργεί σχολεία που αδυνατούν να πληρώσουν τα στοιχειώδη (φως, νερό, θέρμανση, απαραίτητα υλικά για να λειτουργήσουν κλπ.), που δεν θα έχουν το αναγκαίο προσωπικό για να λειτουργήσουν και θα οδηγήσει ακόμα και σε κλείσιμο πολλά σχολεία. Η ταφόπλακα στην εκπαίδευση και την υγεία, στους λειτουργούς και τους χρήστες τους θα επέλθει όταν μεταφερθούν στις περιφέρειες και τους δήμους, στα πλαίσια του «Καλλικράτη», που θα είναι ταυτόχρονα και ένα γιγαντιαίο βήμα ιδιωτικοποίησής τους. Πάνω από 50 δήμοι (που έχουν πάνω από το μισό πληθυσμό της χώρας) είναι χρεοκοπημένοι ή στα όρια της χρεοκοπίας, ενώ μερικοί από αυτούς δεν έχουν να πληρώσουν ή με δυσκολία πληρώνουν ακόμη και τους μισθούς των εργαζομένων. Η άθλια οικονομική τους κατάσταση επιδεινώθηκε φέτος από την περικοπή της κρατικής επιδότησης στο μισό (από 1,6 δις ευρώ στα 800 εκ.) και την παρακράτηση πόρων των δήμων από το κράτος. Μπορεί να φανταστεί κανένας τι θα γίνει αν φορτώσουν στους δήμους και τις περιφέρειες την εκπαίδευση, την υγεία κλπ. Άμεση συνέπεια θα είναι η κατάργηση των δωρεάν βιβλίων, ακόμα και η επιβολή διδάκτρων (με έμμεσο ή άμεσο τρόπο), ξεκινώντας από τα Λύκεια. Ιδιωτικοποίηση της παιδείας σημαίνει κατακερματισμό της γνώσης, αντικατάσταση της γνώσης από δεξιότητες και αποσπασματικές χρηστικές «γνώσεις» και επομένως κατάργηση των ενιαίων αναλυτικών προγραμμάτων. Έτσι τα προβλήματα του αναλφαβητισμού, της μείωσης της τεχνικής ειδίκευσης, ήδη ορατά στην κοινωνία και ιδιαίτερα στις χώρες όπου εφαρμόστηκαν αυτές οι πολιτικές, θα ενταθούν ακόμη περισσότερο.

Οι άθλιοι γραφειοκράτες των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ, που πλειοψηφούν σε ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ-ΟΛΜΕ, ενώ τάχα «αντιστέκονται» με καμιά 24ωρη τουφεκιά στον αέρα, είναι έτοιμοι να συμβιβαστούν. Όχι μόνο δεν μας προετοίμασαν για την οικονομική κρίση, αλλά αντίθετα έβαλαν πλάτη για να περάσουν τα αντεργατικά μέτρα όλα τα προηγούμενα χρόνια και είναι έτοιμοι να το ξανακάνουν και σήμερα. Η πολιτική του ΠΑΜΕ με τις χωριστές συγκεντρώσεις διασπά τους εργαζόμενους και επιδιώκει απλά να περιχαρακώσει την κομματική εκλογική του επιρροή. Ακόμη το ΠΑΜΕ σε τίποτα δε βοηθά την ενεργοποίηση και κινητοποίηση των εκπαιδευτικών, ενώ η οργάνωση της αντίστασης και των κινητοποιήσεων είναι ένα καθήκον για το οποίο δεν ενδιαφέρεται. Η Αγωνιστική Συνεργασία κινείται στη λογική του «εφικτού» και ουσιαστικά περιορίζει τις διεκδικήσεις και τις κινητοποιήσεις σε μεταρρυθμίσεις των νομοσχεδίων, ενώ σε πολλές περιπτώσεις αυτή η πολιτική την καθιστά ουρά της ΠΑΣΚ. Οι Παρεμβάσεις, ενώ συμμετέχουν και συμβάλλουν στις κινητοποιήσεις, ακολουθούν μια αντιφατική πολιτική που αγνοεί τις σημερινές αναγκαιότητες της ανασυγκρότησης του συνδικαλιστικού κινήματος. Έτσι, ενώ καταγγέλλουν σε χίλιους τόνους την «πουλημένη» ηγεσία, επικεντρώνουν την παρέμβασή τους στο να την «πιέσουν» να οργανώσει τους αγώνες. Χρησιμοποιούν ιδεολογήματα όπως η «ενότητα της αριστεράς» και διάφορους ετερόκλητους εκλογικίστικους συνδυασμούς για να επιτύχουν αύξηση της εκλογικής τους επιρροής, την οποία και θεωρούν πανάκεια για το κίνημα. Στο βωμό αυτό υποβαθμίζουν την αναγκαιότητα δημιουργίας επιτροπών βάσης και άλλων δομών αυτοοργάνωσης που επιτρέπουν το πέρασμα των αγώνων στα χέρια των ίδιων των εκπαιδευτικών.

Δεν κάνουμε καμιά θυσία για τα κέρδη και το χρεοκοπημένο σύστημά τους. Τα ελλείμματα, τα χρέη, την κρίση να τα πληρώσουν αυτοί που τα δημιούργησαν. Εμείς οι εργαζόμενοι είμαστε η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας, οι παραγωγοί του πλούτου. Δεν ζητιανεύουμε. Παλεύουμε για να επιβάλλουμε τη μόνη πραγματική εναλλακτική λύση: Μια άλλη διαχείριση της οικονομίας, ενάντια στη λογική και το σύστημα του κέρδους. Ένα Πρόγραμμα Σωτηρίας, βασισμένο στον εργατικό έλεγχο στην οικονομία, για να ικανοποιηθούν οι επείγουσες κοινωνικές ανάγκες.

Πρέπει να στηριχτούμε στις δικές μας δυνάμεις:

  • Στην ενότητα των αγώνων μας, ενάντια σε κάθε διάσπαση και κατακερματισμό.
  • Με αποφασιστικές μορφές πάλης: μαχητικές διαδηλώσεις, καταλήψεις, φτάνοντας μέχρι και σε Γενική Πολιτική Απεργία Διαρκείας.
  • Στην αυτοοργάνωσή μας: δημιουργώντας επιτροπές και συντονιστικά, συμμετέχοντας ενεργά στις γενικές συνελεύσεις και τους αγώνες.

Στόχος μας πρέπει να είναι η Γενική Απεργία Διαρκείας, για το ξήλωμα των βάρβαρων μέτρων και την ανατροπή αυτής της άθλιας κυβέρνησης και της «τρόικας», τη διαγραφή του χρέους. Γι’ αυτό πρέπει να γίνουν: α) Κινητοποιήσεις για να ανατραπεί ο νόμος Διαμαντοπούλου στην πράξη και να αντιμετωπισθούν οι επιπτώσεις της μείωσης των δαπανών στα σχολεία. Τοπικές πορείες, παραστάσεις διαμαρτυρίας, καταλήψεις σε Περιφερειακές Διευθύνσεις και Δήμους για ελλείψεις προσωπικού και μείωση χρηματοδότησης αντίστοιχα. β) Γενικές συνελεύσεις και δημιουργία επιτροπών αγώνα σε όλους τους συλλόγους για την προετοιμασία και οργάνωση των απεργιών και των κινητοποιήσεων και για τον καθορισμό των αιτημάτων αιχμής. γ) Κάλεσμα σε ανοιχτές κοινές συνελεύσεις γονέων – μαθητών- εκπαιδευτικών για ενημέρωση για τα προβλήματα και οργάνωση των κινητοποιήσεων. δ) Μέτωπο εκπαιδευτικών – μαθητών – γονέων – εργαζομένων για Αγώνα Διαρκείας για τη σωτηρία της Δημόσιας Εκπαίδευσης από την οικονομική κρίση και την πολιτική κυβέρνησης, Ε.Ε. και Δ.Ν.Τ., που θα περιλαμβάνει τις παραπάνω κινητοποιήσεις και θα κλιμακώνεται σε απεργία διαρκείας.

Στηρίξτε – ψηφίστε:
ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ