Πρόταση της ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ προς τη Γενική Συνέλευση της Α’ ΕΛΜΕΘ

ΟΛΟΙ στη ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ της Α’ ΕΛΜΕ την Τρίτη 22 Φεβρουαρίου στις 6:30μμ στην ΕΔΟΘ (4ος όροφος), Προξένου Κορομηλά 51

Πρόταση της ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ προς τη Γενική Συνέλευση

 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, η κατάσταση που ζούμε καθημερινά είναι ασφυκτική.

  1. Η εγκληματική διαχείριση της πανδημίας συνεχίζεται με την κυβέρνηση για άλλη μια φορά να επιλέγει να μην πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο. Καμία ενίσχυση του δημόσιου Συστήματος Υγείας, καμία μέριμνα για τον συνωστισμό στα Μ.Μ.Μ., στους χώρους εργασίας και στα σχολεία, καμία πρόβλεψη για αραίωση μαθητών στην τάξη ενώ η λειτουργία των σχολείων γίνεται με το απαράδεκτο πρωτόκολλο του 50% +1. Ενώ μετράμε 80 με 100 νεκρούς την ημέρα, λόγω κορονοϊού, η κυβέρνηση πανηγυρίζει και για μια ακόμη φορά κήρυξε το τέλος της πανδημίας και την έναρξη της τουριστικής περιόδου. Όλα αυτά ενώ γνωρίζει ότι η πανδημία είχε σαν αποτέλεσμα, στη χώρα μας, να χαθούν σχεδόν 25.000 ανθρώπινες ζωές, κάνοντάς μας πρωταθλητές στη θνησιμότητα και την αναλογία νεκρών/ πληθυσμού.
  2. Η ακρίβεια εξανεμίζει τους ήδη πενιχρούς μισθούς. Οι τρομακτικές αυξήσεις στις τιμές σε όλα σχεδόν τα είδη βασικής ανάγκης, τους τελευταίους μήνες, συμπιέζουν ακόμη πιο κάτω το βιοτικό μας επίπεδο με την επιβίωση να γίνεται όλο και δυσκολότερη για τα φτωχότερα στρώματα της κοινωνίας που παρουσιάζουν αδυναμία πληρωμής ενοικίων, λογαριασμών ΔΕΗ, ΕΥΑΘ, Φυσικού Αερίου.
  3. Η κατάσταση και η πίεση μέσα στα σχολεία είναι αφόρητη. Η μεγάλη αύξηση της διοικητικής δουλειάς του σχολείου έφερε κατακόρυφη αύξηση των εξωδιδακτικών εργασιών και του γραφειοκρατικού φόρτου των εκπαιδευτικών, με εγκυκλίους που θέτουν συνεχώς «προθεσμίες» για τα διάφορα στάδια της εσωτερικής «αξιολόγησης» και δικαστικές αποφάσεις που καταργούν δημοκρατικά δικαιώματα όπως το δικαίωμα στην απεργία αποχή. Η μετακίνηση συναδέλφων σε περισσότερα από ένα σχολεία, κάνει την κατάσταση ακόμη πιο δύσκολη ενώ νέες ευθύνες μετατρέπουν τους εκπαιδευτικούς σε νοσοκόμους και γιατρούς (υπεύθυνους Covid), ψυχολόγους (σύμβουλοι σχολικής ζωής), μέντορες κ.ά.
  4. Η παιδεία είναι στο στόχαστρο των νεοφιλελεύθερων πολιτικών με στόχο την πλήρη ιδιωτικοποίησή της. Μέσα σε αυτό το κλίμα που επικρατεί στα σχολεία, το μόνο που ενδιαφέρει το υπουργείο είναι η εφαρμογή όλων αυτών που ψήφισαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, νόμων για την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, την αυτονομία της σχολικής μονάδας, την Τράπεζα Θεμάτων, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα ΑΕΙ (κόφτης για 40.000 υποψηφίους πέρυσι), την εξίσωση των πτυχίων ΑΕΙ με των κολλεγίων, την πανεπιστημιακή αστυνομία και καταστολή του φοιτητικού κινήματος, την Επαγγελματική Εκπαίδευση, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, τον διεθνή διαγωνισμό PISA, την ελληνική PISAγια τους μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου- που με βάση τις επιδόσεις τους και τη συσχέτισή τους με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, θα κατηγοριοποιήσει, θα συγχωνεύσει και θα κλείσει σχολεία απολύοντας εκπαιδευτικούς, νόμων που γενικά σπάνε τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και την ιδιωτικοποιούν πλήρως.
  5. Ο νόμος Χατζηδάκη πέρα από άλλα αντεργατικά που περιέχει, κυρίως στοχεύει στην παρεμπόδιση της συνδικαλιστικής οργάνωσης και δράσης με διάφορους τρόπους (πχ ηλεκτρονικά μητρώα, ηλεκτρονικές ψηφοφορίες, αύξηση προαπαιτούμενων προϋποθέσεων για κήρυξη απεργίας).

Μπροστά σε αυτά τα τεράστια προβλήματα η ηγεσία της ΑΔΕΔΥ σε συνεργασία με ΟΛΜΕ- ΔΟΕ- ΟΙΛΕ αποφάσισε πρόγραμμα περιφερειακών συσκέψεων ανά την Ελλάδα. Πρόκειται μάλλον για συνδικαλιστικό τουρισμό παρά για κινητοποιήσεις και αγώνες. Με αυτόν τον τρόπο κατακερματίζει τις αντιστάσεις του κλάδου ενώ δεν περιέχει στα αιτήματά της ούτε μια κουβέντα για την αξιολόγηση.

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ

Παρά το ξεπούλημα της απεργίας αποχής από την συνδικαλιστική γραφειοκρατία των ΔΑΚΕ,ΠΕΚ, ΣΥΝΕΚ, ενάντια στη θέληση  της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών, ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας πρέπει να συνεχιστεί.  Η αξιολόγηση θα χρησιμοποιηθεί για να  δημιουργήσει «καλά» και «κακά» σχολεία, που σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον θα αναζητούν μαθητές/ πελάτες και πόρους για να επιβιώσουν, θα λειτουργούν σαν επιχειρήσεις ενώ η μόρφωση από αγαθό και δικαίωμα θα γίνει ατομική υπόθεση που θα εξαρτάται από το πορτοφόλι του καθενός.

Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές να οργανώσουμε αγώνα διαρκείας ώστε να μην τους αφήσουμε να μετατρέψουν το κοινωνικό αγαθό της παιδείας σε εμπόρευμα. Να συνεχίσουμε στο δρόμο της αντίστασης στην αξιολόγηση με την απεργία αποχή, με γενικές συνελεύσεις, επιτροπές αγώνα, συλλαλητήρια και απεργίες για να αποτρέψουμε τη διάλυση του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών μας δικαιωμάτων, για να υπερασπιστούμε τα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας, αλλά και το δικαίωμα στην απεργία.

Διεκδικούμε:

  • Κατάργηση των νόμων για την αξιολόγηση. Όχι στην Αυτονομία της Σχολικής Μονάδας.
  • Προκήρυξη νέας Απεργίας – Αποχής. Κάτω τα χέρια από τα σωματεία και την απεργία.
  • Κάτω ο αντεργατικός νόμος Χατζηδάκη
  • 15% του προϋπολογισμού για την Παιδεία. Αύξηση των δαπανών για την δημόσια Υγεία.
  • Ενιαίο Δημόσιο Δωρεάν 12χρονο Σχολείο για όλους. Δίχρονη Προσχολική Αγωγή.
  • Μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο.
  • Ασφαλή Λειτουργία των σχολείων. 15 μαθητές ανά τμήμα.
  • Δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση και Δωρεάν Ιατροφαρμακευτική Περίθαλψη για όλους.
  • Επαναφορά μισθών-συντάξεων-13ου-14ου μισθού – ωραρίου στα προ μνημονίων επίπεδα.
  • Όχι στο «Νέο» Λύκειο των ταξικών φραγμών. Κατάργηση Ε.Β.Ε.- Τράπεζας Θεμάτων.
  • Κανένα κλείσιμο τμήματος, καμία συγχώνευση – κατάργηση σχολείου. 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.
  • Καμία Εμπλοκή σε Πολέμους των ΝΑΤΟ-Ε.Ε.-ΗΠΑ. Αλληλεγγύη σε πρόσφυγες-μετανάστες.

Προτείνουμε:

  1. Προκήρυξη απεργίας –αποχής ενάντια στην αξιολόγηση από την ΕΛΜΕ μας και συμμετοχή της στον συντονισμό των 22 ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ που είναι ήδη σε απεργία αποχή. Στόχος μας η διεύρυνση των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ που θα προκηρύξουν απεργία αποχή, ώστε να πιέσουμε και να επιβάλλουμε στις ΟΛΜΕ και ΔΟΕ την προκήρυξη νέας απεργίας –αποχής για όλους.
  2. ΟΕΝΓΕ και η ΠΟΕΔΗΝ έχουν προκηρύξει 24ωρη απεργία για την υγεία στις 23 Φεβρουαρίου. Καλούμε τις ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΑΔΕΔΥ να προκηρύξουν επίσης 24ωρη απεργία και να συμμετέχουν στις απεργιακές συγκεντρώσεις
  3. Η ΟΛΜΕ να κηρύξει νέες Γ.Σ. στις ΕΛΜΕ με Γ.Σ. προέδρων αρχές Μαρτίου για να το σταμάτημα της αξιολόγησης με προκήρυξη απεργίας –αποχής και απόφαση για 24ωρη απεργία σαν απάντηση του κλάδου στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης και στην ακρίβεια
  4. Να σταματήσουμε τον διαγωνισμό PISA. Να κηρύξουν τώρα οι ΟΛΜΕ- ΔΟΕ και οι ΕΛΜΕ απεργία- αποχή από τις εξεταστικές διαδικασίες του διαγωνισμού PISA. Να καλέσουμε τους γονείς να μην αποδεχτούν τη δήλωση συμμετοχής και να δώσουμε μαζί τον αγώνα για την ακύρωση του διαγωνισμού
  5. Συμμετέχουμε στις απεργιακές συγκεντρώσεις που θα γίνουν στις 8 Μάρτη, ημέρα της γυναίκας