ΠΕΝΕΝ: Οι κλάψες και ο οδυρμός των Ακτοπλόων εφοπλιστών διαψεύδονται

Οι κλάψες και ο οδυρμός των Ακτοπλόων εφοπλιστών διαψεύδονται

 –

Επί 1,5 συνεχή χρόνο οι εφοπλιστές της Ακτοπλοΐας νυχθημερόν αναπαράγουν την καταστροφή που δήθεν έχει διαμορφώσει η πανδημία στην γενικότερη επιβατική κίνηση σε όλο το φάσμα της ακτοπλοΐας.

Στο πλαίσιο αυτό κατάφεραν εν μέσω της υγειονομικής κρίσης να αποσπάσουν από την γενναιόδωρη κυβέρνηση της ΝΔ το ποσό των 67 εκατομμυρίων ευρώ για την ενίσχυση των επιχειρήσεων τους και επιπλέον 40 εκατομμύρια ευρώ για την επέκταση αλλά και την ενίσχυση των υφιστάμενων άγονων γραμμών που χρηματοδοτούνται από το ελληνικό δημόσιο!!!

Μαζί με τα παραπάνω έχουν βάλει πλώρη, σύμφωνα με σχετικές δηλώσεις του Υπουργού Οικονομικών, για ανάλογη έκτακτη ενίσχυση μέσω της Ε.Ε ενώ οι σχεδιασμοί τους προχωρούν έως και την επιχορήγηση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ (πάλι μέσω Ε.Ε)  για την ανανέωση του ήδη γερασμένου ακτοπλοϊκού στόλου!!!

Την ίδια περίοδο η γενναιόδωρη προς τους εφοπλιστές κυβέρνηση έχει επιφυλάξει για τους Ναυτεργάτες τα γνωστά φτωχοεπιδόματα για το Covid 19 των 534 ευρώ και για την ανεργία 300 ευρώ, και αυτά ακόμη υπάρχουν εκατοντάδες άνεργοι ή σε αναστολή σύμβασης που δεν τα έχουν πάρει!!!

Κατά συνέπεια γίνεται περισσότερο από σαφές ποιούς στηρίζει η κυβέρνηση…..

Η έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου, παρά τους αντίθετους εφοπλιστικούς ισχυρισμούς και την ακραία κινδυνολογία τους, όπως δείχνουν τα σχετικά στοιχεία, τόσο η επιβατική κίνηση όσο και αυτή των οχημάτων έχει επιστρέψει σε επίπεδα του 2019!!

Ειδικότερα στις γραμμές των Κυκλάδων και σε αυτές του Αιγαίου κατά τους μήνες Ιούλιο – Αύγουστο ξεπέρασε ακόμη και το 2019!

Μόνο η γραμμή της Κρήτης παρουσιάζει υποχώρηση σε ότι αφορά την επιβατική κίνηση ενώ στα μεταφερόμενα οχήματα είναι και αυτή στα αντίστοιχα επίπεδα του 2019!

Το ίδιο θετική είναι και η εικόνα για τα ακτοπλοϊκά πλοία (με βάση τις προκρατήσεις) και για τον μήνα Σεπτέμβριο.

Ενώ λοιπόν τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν μία εντυπωσιακή επανάκαμψη της κίνησης, τα ναυτεργατικά προβλήματα αυξάνονται και γιγαντώνονται και η εφοπλιστική παραβατικότητα είναι στην ημερήσια διάταξη.

Ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι σημειώνονται καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθών, στα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης διαπιστώνονται καθημερινά υπερβάσεις, οι υπερωρίες δεν πληρώνονται, οι διανυκτερεύσεις δεν καταβάλλονται, έξτρα εργασίες και μπόνους πετσοκόβονται, η εντατικοποίηση της δουλειάς χτυπάει κόκκινο!

Αυτή είναι η εικόνα της κατάστασης σε ότι αφορά τους Ναυτεργάτες στην επιβατηγό Ναυτιλία.

Επιπρόσθετα οι ΣΣΕ δεν έχουν ανανεωθεί το 2020 ενώ για το 2021 πέρασε πρώτα το εφοπλιστικό βέτο περί αποκατάστασης της ομαλής λειτουργίας στην ΠΝΟ, ενώ όταν και αυτό αντιμετωπίστηκε η κωλυσιεργία τους συνεχίζεται και νομιμοποιείται από την πλειοψηφία της ΠΝΟ και τον νέο Γ.Γ οι οποίοι αποδέχονται τις σαχλαμάρες που αναπαράγει ο ΣΕΕΝ, σήμερα θα συνεδριάσει το Δ.Σ, αύριο κάποιοι από αυτούς λείπουν σε διακοπές, και η παράσταση ακόμη και στην έναρξη των διαπραγματεύσεων αναδεικνύει το μέγεθος της κοροϊδίας με θύματα τους Ναυτεργάτες.

Στο μεταξύ η καλοκαιρινή περίοδος βρίσκεται στο τέλος της και εάν ακόμη αύριο δρομολογηθούν οι διαπραγματεύσεις, είναι βέβαιο ότι οι συμβάσεις θα ανανεωθούν (πιθανότατα με μηδενικές αυξήσεις) με την λήξη της θερινής περιόδου έτσι ώστε να μην υπάρξει και η παραμικρή αναστάτωση…. στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που είναι και η γραμμή εφοπλιστών – κυβέρνησης και Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας!!

Το χειρότερο είναι ότι η γνωστή πλειοψηφία της ΠΝΟ που διακήρυττε υποκριτικά “το νέο, το σύγχρονο και την αλλαγή σελίδας” , όπως όλα δείχνουν, είναι απόλυτα εγκλωβισμένη στη γραμμή του συμβιβασμού και της υποταγής απέναντι τόσο στους εφοπλιστές όσο και στην κυβέρνηση και προφανώς  ανίκανη και αναξιόπιστη να οργανώσει την αντίσταση και την πάλη των Ναυτεργατών βάζοντας μπροστά τα ώριμα αιτήματα και τις δικές τους ανάγκες!

Η ζοφερή αυτή κατάσταση μπορεί να ανατραπεί μόνο εάν οι Ναυτεργάτες, ανεξάρτητα από ειδικότητα, θέση ή βαθμό, συνειδητοποιήσουν ότι η λύση στα προβλήματά τους είναι η οργάνωση, η διεκδίκηση και η πάλη μέσα και έξω από τα καράβια και σε αυτή την κατεύθυνση οφείλουν να πορευτούν αποφασιστικά – δυναμικά και αγωνιστικά.

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

Υ.Γ.: Τις επόμενες μέρες θα ακολουθήσει ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ για τις ΣΣΕ στη ποντοπόρο ναυτιλία και τις άλλες κατηγορίες πλοίων.