Αντεπίθεση των Εκπαιδευτικών: Οι ζωές μαθητών–εκπαιδευτικών αξίζουν περισσότερο απ’τα κέρδη τους

Οι ζωές μαθητών – εκπαιδευτικών αξίζουν περισσότερο από τα κέρδη τους!

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε το «τέλος» της γενικής απαγόρευσης κυκλοφορίας που η ίδια είχε επιβάλει για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Το έκανε λόγω αδυναμίας του δημόσιου συστήματος υγείας να αντιμετωπίσει μια έξαρση της πανδημίας. Το τραγικό παράδειγμα της γειτονικής Ιταλίας(«ευτυχώς» προηγήθηκε της έξαρσης της πανδημίας στη χώρα μας) ήταν καταλυτικό για την απόφασή της αυτή. Δεν πήρε σχεδόν κανένα ουσιαστικό μέτρο για την αντιμετώπιση της πανδημίας, δηλαδή για την ενίσχυση του τσακισμένου δημόσιου συστήματος υγείας από όλες τις μνημονιακές κυβερνήσεις, εκτός από την πρόσληψη 3000 υγειονομικών, όχι βέβαια μόνιμων, και άνοιγμα ελάχιστων κρεβατιών ΜΕΘ, (ενώ χρειάζονται τουλάχιστον 30.000 προσλήψεις προσωπικού και 3.000 ΜΕΘ). Αντίθετα ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τις ιδιωτικές δομές υγείας με τον διπλασιασμό των νοσηλίων για τα κρεβάτια ΜΕΘ των ιδιωτικών κλινικών, την χρηματοδότηση των ιδιωτικών εργαστηρίων για τη διενέργεια των τεστ κ.ά.

Η κυβέρνηση, σε αυτή τη φάση, βλέποντας την προϋπάρχουσα οικονομική κρίση να επιδεινώνεται τραγικά λόγω του covid19, με μπόλικη προπαγάνδα από τα ΜΜΕξαπάτησης τα οποία χρηματοδότησε αδρά, προσπαθεί να μας πείσει, ότι πρέπει να επανέλθουμε σε μια «κανονικότητα», που πλέον τίποτα δεν μπορεί να μπαίνει πάνω από τα κέρδη και τα συμφέροντα των επιχειρήσεων.

Και πράγματι τίποτε δε θα είναι όπως παλιά για τους εργαζόμενους και τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Μια σειρά Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου(ΠΝΠ) έχουν ξηλώσει κάθε εργασιακό δικαίωμα, έχουν μετατρέψει τους εργαζόμενους σε σύγχρονους δούλους και ήδη από μόνες τους, οι ΠΝΠ, αποτελούν ένα νέο μνημόνιο. Ταυτόχρονα η κυβέρνηση μοιράζει ζεστό χρήμα στους εργοδότες. Η ύφεση και το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης παγκόσμια και στην Ελλάδα με ιδιαίτερη ένταση, θα σημάνει αλματώδη αύξηση της ανεργίας, αύξηση του δημόσιου χρέους, νέα φτωχοποίηση των εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα με μειώσεις μισθών, εκτροχιασμό των δημόσιων εσόδων, στυγνή επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση με απολύσεις, περικοπές και πλήρη ιδιωτικοποίησή της (βλέπε: νομοσχέδιο Κεραμέως), επίθεση στη δημόσια υγεία, κατάρρευση του ασφαλιστικού συστήματος και καταιγίδα πλειστηριασμών.

Το άνοιγμα των σχολείων από την κυβέρνηση έχει να κάνει με την οικονομία και την υποτιθέμενη επανεκκίνηση της και όχι με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών

Ανάμεσα στα μέτρα που οδηγούν στην «κανονικότητα» είναι και το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων(στις 11/5 η Γ΄ Λυκείου και στις 18/5 οι υπόλοιπες τάξεις λυκείου και γυμνασίου). Μετά την απάτη του υπουργείου Παιδείας με τη «λειτουργία» των σχολείων με την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση», τώρα κάνοντας μαθητές, εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες τους στην ουσία πειραματόζωα διατείνονται ότι ενδιαφέρονται για την μόρφωση των παιδιών και ανοίγουν τα σχολεία. Μόνο αυτό όμως δεν τους ενδιαφέρει καθώς σε όλα τα μνημονιακά χρόνια διέλυσαν τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και προχώρησαν σημαντικά την ιδιωτικοποίησή της. Με το πολυνομοσχέδιο Κεραμέως έρχονται νέες μεγαλύτερες περικοπές και πλήρης ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης μέσω της αυτοαξιολόγησης, της εξωτερικής αξιολόγησης και της αυτονομίας των σχολικών μονάδων. Επίσης προβλέπει αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα στα δημοτικά, τη στιγμή που επιβάλλεται λόγω κορωνοϊού μείωση τουλάχιστον στο μισό.

Για τις εξαγγελίες του υπ. Παιδείας για την επαναλειτουργία των σχολείων εν μέσω πανδημίας:

  1. Το άνοιγμα των σχολείων πρώτα για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, υποκρύπτει: α) ότι σε κάποια σχολεία δεν έχει διδαχθεί ακόμα και η κουτσουρεμένη ύλη που έχει ανακοινωθεί, λόγω του ότι το υπουργείο προσέλαβε αναπληρωτές, μήνες αργότερα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και β) ότι τίποτα, ακόμα και η υγεία μαθητών-εκπαιδευτικών δεν είναι πάνω από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Θα μπορούσε να δοθεί για αυτή τη χρονιά η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ (όπως στη Γαλλία).
  2. Είναι κυριολεκτικά ακατόρθωτο να χωρέσουν οι μισοί μαθητές ενός τμήματος (13 με 15) με απόσταση μεταξύ τους 1,5 μέτρου, δηλαδή περίπου 7τ.μ. ανά μαθητή, στις περισσότερες τάξεις των σχολείων της χώρας. Θα ήταν καλό να μας ενημερώσει το υπ. Παιδείας πόσα τ. μ. πρέπει να είναι μία αίθουσα για να χωρέσει έστω και τους μισούς μαθητές και τον έναν καθηγητή και πόσες τέτοιες αίθουσες υπάρχουν σε όλα τα σχολεία της χώρας ή πόσες λυόμενες αίθουσες χρησιμοποιούνται; Επίσης σε πόσους μαθητές αντιστοιχεί ένας νιπτήρας – βρύση ακόμα και αν το σχολείο λειτουργεί με τους μισούς μαθητές; Πώς εξηγεί το υπ. Παιδείας ότι το υπ. Αθλητισμού ανακοίνωσε ότι στα γήπεδα που θα προπονούνται οι ομάδες για να εισέλθει κάποιος θα πρέπει να υποβάλλεται σε τεστ, ενώ στα σχολεία όχι μόνο δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο, αλλά δεν είναι υποχρεωτική ούτε η χρήση μάσκας, ούτε η θερμομέτρηση; Μήπως οι ζωές των ακριβοπληρωμένων ποδοσφαιριστών των ΠΑΕ αξίζουν περισσότερο από αυτές των μαθητών και των εκπαιδευτικών; Θα μας εξηγήσει το υπ. Υγείας πως πριν δύο μήνες χαρακτήριζε τα παιδιά ως υγειονομικές βόμβες και τώρα επικαλείται ότι «ο πληθυσμός των παιδιών φαίνεται πως κινδυνεύει λιγότερο και μεταδίδει λιγότερο»; Και τότε γιατί δίνεται η δυνατότητα στους γονείς με μια απλή υπεύθυνη δήλωση να κρατήσουν τα παιδιά τους στο σπίτι όταν υπάρχει συγγενικό τους πρόσωπο που ανήκει στις ευάλωτες ομάδες; Μήπως γιατί και η κυβέρνηση, άλλα και η πλειοψηφία της επιστημονικής επιτροπής του υπ. Υγείας, θέλουν να αποποιηθούν τις ευθύνες τους για το ρίσκο που παίρνουν και να τις φορτώσουν και πάλι με τη λογική της «ατομικής ευθύνης» στους γονείς; Πώς γίνεται οι μαθητές να είναι ώριμοι για να ακολουθήσουν τα μέτρα ατομικής προστασίας (πλύσιμο χεριών, αποστάσεις, απολύμανση) και δεν ικανοί να φορέσουν με σωστό τρόπο τις μάσκες; Μήπως γιατί αν την καθιστούσαν υποχρεωτική θα έπρεπε το κράτος να καλύψει αυτό το κόστος; Όλα τα παραπάνω ερωτήματα δείχνουν ότι η επιτροπή των επιστημόνων είτε αγνοεί πλήρως τη σχολική πραγματικότητα ή δεν διστάζει να ντύσει με επιστημονικό μανδύα τα άκρως επικίνδυνα κυβερνητικά σχέδια.
  3. Είναι επίσης τουλάχιστον εξοργιστικό το γεγονός ότι κανένας εκπρόσωπος κανενός υπουργείου και καμιάς επιστημονικής επιτροπής δεν έκανε την παραμικρή νύξη για την προστασία της υγείας των εκπαιδευτικών. Τα δεδομένα είναι τα εξής: λόγω της μακροχρόνιας αδιοριστίας και της αύξησης των ορίων ηλικίας στα 67, 1 στους 5 καθηγητές είναι πάνω από 60 χρονών, το 73% των καθηγητών είναι πάνω από 50 χρονών και πολλοί από εμάς ανήκουμε στις ευάλωτες ομάδες λόγω ασθενειών. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για άδειες εκπαιδευτικών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, ούτε για αυτούς που είναι γονείς παιδιών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες ή που φοιτούν σε σχολεία βαθμίδων που δεν λειτουργούν ή που φροντίζουν τους ηλικιωμένους γονείς τους. Τα γραφεία των καθηγητών είναι αδύνατο να μας χωρέσουν αν τηρηθούν οι αποστάσεις ασφαλείας του 1,5 μέτρου.
  4. Το προσωπικό καθαριότητας είναι ανεπαρκές όχι μόνο για τις αυξημένες ανάγκες σε καθαριότητα και απολύμανση στην περίοδο της πανδημίας άλλα και πριν από αυτή. Επίσης δεν διαθέτουν τα απαραίτητα μέσα κυρίως για την απολύμανση των χώρων.
  5. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την ασφαλή μεταφορά των μαθητών στα σχολεία που γίνεται με αστικά λεωφορεία και ΚΤΕΛ, για την ασφαλή μετακίνηση των χιλιάδων συναδέλφων κυρίως αναπληρωτών που διδάσκουν σε απομακρυσμένες περιοχές καθώς και για την μετακίνηση εκπαιδευτικών που διδάσκουν μακριά από τον τόπο διαμονής τους και μετακινούνται σε γκρουπ με ένα ΙΧ.
  6. Το υπουργείο δεν διστάζει, υποτίθεται για να εξασφαλίσει την παρακολούθηση των μαθημάτων από τους μαθητές που δεν θα φοιτήσουν, να επιχειρήσει να κάνει ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων με κάμερες παρακολούθησης στις τάξεις. Πρόκειται για καταπάτηση των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών και δίνει ένα ακόμα εργαλείο στα χέρια των αξιολογητών για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Όπως έγκαιρα είχαμε επισημάνει η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» δεν είναι ένα απλό εργαλείο για την αντιμετώπιση της έκτακτης κατάστασης αλλά είναι ένα μόνιμο αντιδραστικό μέτρο.

Οι εκπαιδευτικοί να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας. Να οργανώσουμε την αντίστασή μας με Γενικές Συνελεύσεις στα προαύλια των σχολείων και Επιτροπές Αγώνα ενάντια στο νομοσχέδιο – Λαιμητόμο και απαιτώντας να παρθούν μέτρα προστασίας και διασφάλισης της υγείας μας. Να προχωρήσουμε με νέες συγκεντρώσεις (με τήρηση όλων των μέτρων ασφαλείας) την Παρασκευή 8/5.

  • Άμεση εξασφάλιση όλων των απαραίτητων μέτρων για την επαναλειτουργία των σχολείων
  • Εξασφάλιση αιθουσών που να πληρούν τις προϋποθέσεις των αποστάσεων και όλων των απαραίτητων συνθηκών για κλειστούς χώρους
  • Δωρεάν διενέργεια διαγνωστικών τεστ, μασκών, αντισηπτικών για όλους (μαθητές – καθηγητές)
  • Άμεσες προσλήψεις αναπληρωτών για τις τωρινές ανάγκες λειτουργίας των σχολείων
  • Άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών – Μαζικούς Μόνιμους Διορισμούς Εκπαιδευτικών και μείωση των μαθητών ανά αίθουσα για να λειτουργήσουν τα σχολεία από τον Σεπτέμβριο
  • Μόνιμες προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας σε όλα τα σχολεία
  • Να εξασφαλίσει την ασφαλή μεταφορά των εκπαιδευτικών (μόνιμων και αναπληρωτών),που θα μετακινηθούν προς τις περιοχές που υπηρετούν, καθώς και τη στέγαση και σίτισή τους
  • Παροχή άδειας σε όλους τους εκπαιδευτικούς(μόνιμους και αναπληρωτές) που έχουν ανάγκη.
  • Να μην κατατεθεί το πολυνομοσχέδιο – λαιμητόμος της Κεραμέως
  • ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ- ΚΑΤΩ οι αντεργατικές ΠΝΠ. ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ

Να μην ανοίξει κανένα σχολείο αν δεν τηρηθούν αυστηρά όλα τα παραπάνω μέτρα προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών. Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ να κηρύξουν στάση εργασίας για να μπορούν οι συνάδελφοι να αρνούνται να μπαίνουν στις τάξεις και τα ΔΣ να παρεμβαίνουν επί τόπου όταν δεν τηρούνται τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα ή υπάρχουν πιέσεις για βιντεοσκόπηση – αναμετάδοση του μαθήματος.

ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

2310265730,  e-mail: antepithesi_ekp@hotmail.com