Μαθητική Αντεπίθεση: Κάτω ο νέος νόμος Γαβρόγλου

ΚΑΤΩ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Τα σχολεία άνοιξαν και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υποδέχτηκε τους μαθητές έτοιμη να κατεβάσει ένα ακόμη νομοσχέδιο για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με κεντρικό άξονα τον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Το υπουργείο παιδείας δεν έχει δημοσιεύσει κάποιο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ωστόσο οι μέχρι τώρα εξαγγελίες του υπ.Παιδείας Κ. Γαβρόγλου έχουν αποσαφηνίσει τις βασικές κατευθύνσεις του, που θα είναι:

  1. Οι μαθητές θα καλούνται να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις 2 φορές τον χρόνο, μια τον Ιανουάριο και μια τον Ιούνιο. Ο βαθμός των εξετάσεων του Ιανουαρίου, υποτίθεται ότι θα λειτουργεί μόνο ως βοηθητικός σε αυτόν του Ιουνίου (θα προσμετράτε μόνο αν βελτιώνει τον τελικό βαθμό). Αυτό όμως δεν αλλάζει το γεγονός ότι το άγχος των μαθητών θα διπλασιαστεί επίσης, κι αυτή η εντατικοποίηση θα οδηγήσει αρκετούς μαθητές είτε εκτός σχολείου είτε εκτός πανεπιστημίου (δεν θα επιχειρήσουν καν να συμμετέχουν στις εξετάσεις).
  1. Η Γ’ Λυκείου θα μετατραπεί σε τάξη επιλογής, με πολύ περιορισμένο αριθμό μαθημάτων (από 15 που είναι τώρα σε 7- 3 υποχρεωτικά και 4 επιλογής). Αυτό θα οδηγήσει:
  • στην διάλυση του χαρακτήρα γενικής και σφαιρικής εκπαίδευσης που πρέπει να λαμβάνουν οι μαθητές,
  • σε απολύσεις καθηγητών, αφού πολλά μαθήματα σχεδόν θα καταργηθούν, και πολλοί καθηγητές θα βγουν υπεράριθμοι.
  • Σε συγχωνεύσεις και κλεισίματα σχολείων. Για να μπορεί ένας μαθητής να ακολουθήσει το ατομικά διαμορφωμένο πρόγραμμα του, θα πρέπει να τρέχει από το ένα σχολείο στο άλλο, ή αυτά τα σχολεία να κλείσουν και να συγχωνευτούν. Αυτό το σύστημα της επιλογής θα αποτελέσει ιδιαίτερο πρόβλημα για τα σχολεία της επαρχίας.
  1. Θα αλλάξουν οι συντελεστές βαρύτητας του προφορικού βαθμού και των πανελληνίων για τον υπολογισμό του βαθμού εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Ο συντελεστής του προφορικού βαθμού (ο οποίος για κάθε μάθημα θα προκύπτει από την συμμετοχή στην τάξη, τις εξετάσεις του Ιανουαρίου και μια υποχρεωτική εργασία για κάθε μάθημα!) θα μετράει πλέον κατά 20% (ένα ποσοστό που θα αυξηθεί σταδιακά, σύμφωνα με το υπουργείο). Η αύξηση του συντελεστή βαρύτητας του προφορικού βαθμού θα δημιουργήσει είτε πελατειακές είτε εχθρικές σχέσεις μεταξύ καθηγητών και μαθητών. 
  1. Θέλουν να μετατρέψουν τα σχολεία σε σχολεία με «brand name». Πρόκειται για έναν ευσεβή πόθο πολλών νεοφιλελεύθερων εδώ και δεκαετίες, που προτάθηκε επίσης στα πλαίσια του «Εθνικού Διαλόγου». Σχολεία με «brand name» σημαίνει διοικητική και οικονομική αυτονομία κάθε σχολικής μονάδας, δηλαδή κάθε σχολείο θα πρέπει να βρίσκει μόνο του χρήματα για την λειτουργία του, με κύριους χρηματοδότες χορηγούς, εταιρίες ή και τους ίδιους τους μαθητές – τα δίδακτρα στα σχολεία άλλωστε έχουν ήδη προταθεί. Επίσης κάθε σχολείο θα αξιολογείται, και με βάση την κατάταξή του σε καλό ή κακό, θα λαμβάνει και μια ανάλογη πενιχρή χρηματοδότηση από το κράτος. Τα σχολεία δηλαδή των υποβαθμισμένων ή φτωχών περιοχών, θα κλείσουν σχεδόν αυτόματα.

Όλα αυτά δεν αποτελούν καμία απολύτως έκπληξη. Είναι γνωστό ότι η εκπαίδευση στην Ελλάδα αποτελεί κατά τους μνημονιακούς -ντόπιους ή ευρωπαίους- ένα «περιττό έξοδο». Η αγορά εργασίας δεν έχει ανάγκη από εκπαιδευμένους νέους, άρα με βάση την δική τους λογική η εκπαίδευση είναι περιττή, πρέπει να συρρικνωθεί και πρέπει να απαιτεί ελάχιστα χρήματα (έως και καθόλου) από την κρατική χρηματοδότηση. Όλα τα παραπάνω μέτρα κινούνται στο πλαίσιο εξοικονόμησης χρημάτων: εντατικοποίηση και πέταγμα μαθητών εκτός εκπαίδευσης, κλεισίματα σχολείων, απολύσεις καθηγητών κλπ.

Πρόκειται επίσης για το δεύτερο χτύπημα που θα δεχθεί η παιδεία μέσα σε πολύ μικρό διάστημα. Το καλοκαίρι ψηφίστηκε νέος νόμος που αφορά τα πανεπιστήμια. Τα βασικότερα σημεία του είναι: 1) η υποχρεωτική δημιουργία διετούς προγράμματος επαγγελματικής κατάρτισης σε κάθε τμήμα ΑΕΙ στα οποία θα έχουν δικαίωμα εισαγωγής οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ (απομαζικοποίηση των ΤΕΙ και κατ’ επέκταση κλείσιμο ή συγχώνευση πόλλων τμημάτων τους – διάλυση των πτυχίων των ΑΕΙ με απόφοιτους πολλών ταχυτήτων και διαφορετικών επαγγελματικών δικαιωμάτων). 2) Η συγχώνευση και η κατάργηση τμημάτων ή και ολόκληρων σχολών ΑΕΙ ή ΤΕΙ με ένα υπουργικό διάταγμα, αν πρόκειται για σχολές που έχουν λίγους φοιτητές ή η λειτουργία τους είναι επιζήμια για το κράτος. 3) Γενικεύει τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, και για όσους δεν μπορούν να τα πληρώσουν επιβάλλει την υποχρεωτική εργασία τους στις δομές του πανεπιστημίου.

Όλα αυτά τα απαράδεκτα μέτρα, είναι μέρος της συνολικής επίθεσης που δέχεται η ελληνική κοινωνία από το χρεοκοπημένο καπιταλιστικό σύστημα. Κυβέρνηση, λοιποί μνημονιακοί και Ε.Ε. δεν έχουν σκοπό να σταματήσουν να επιβάλλουν μνημόνια στον αιώνα τον άπαντα. Ήρθε η ώρα για την δικιά μας δυναμική απάντηση. Μαζί με τους εργαζόμενους, τους φοιτητές, τα φτωχά λαϊκά στρώματα να οργανωθούμε στα σχολεία μας, στις γειτονιές, στους χώρους εργασίας, στις σχολές. Με καταλήψεις, απεργίες και δυναμικές κινητοποιήσεις να στείλουμε όλοι μαζί στον αγύριστο κάθε μνημονιακό σκουπίδι.

Δεν θα τους ανεχτούμε άλλο!

Είμαστε το μέλλον και δεν θα αφήσουμε κανέναν να μας καταστρέψει!

MAΘΗΤΙΚΗ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ

Επικοινωνία: 6951089409 (Αθήνα), 6983025058, 6978254992 (Θεσσαλονίκη)