ΣΣΠ: Καμία αλλαγή στην απόκτηση της διδακτικής επάρκειας. Όχι στη διάλυση των πτυχίων μας.

ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ

ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΜΑΣ!

Στις 21/9, στην ιστοσελίδα του τμήματος Φυσικού ΑΠΘ αναρτήθηκε ανακοίνωση (για την εφαρμογή των διατάξεων για την παιδαγωγική επάρκεια του ν. 3848/2010) σύμφωνα με την οποία, προκειμένου να αποκτήσουμε την παιδαγωγική-διδακτική επάρκεια, δηλαδή να μπορούμε να ασκήσουμε το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, θα πρέπει να ακολουθήσουμε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών. Ειδάλλως το πτυχίο δεν θα προσδίδει την δυνατότητα αυτή στον πτυχιούχο, αποκλείοντας μας από τη βασικότερη επαγγελματική αποκατάσταση, καθώς περίπου το 80% των πτυχιούχων της σχολής μας κατευθύνεται και εργάζεται στην δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση. Παρόμοιες αλλαγές έχουν γίνει σε πλήθος καθηγητικών σχολών.

Ο σχετικές διατάξεις του νόμου 3848/2010 αναφέρουν τα εξής:

  • Το Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας συγκροτείται από 8-10 μαθήματα. Πιο συγκεκριμένα, στο φυσικό έχουν οριστεί ως τέτοια 6 μαθήματα επιλογής, με αποτέλεσμα και την πιθανή επιλογή μαθημάτων εκτός της σχολής μας (π.χ. από Παιδαγωγικό, Ψυχολογίας κτλ).
  • Η Σχολική Πρακτική Άσκηση περιλαμβάνεται υποχρεωτικά στα μαθήματα αυτά, όπου ελάχιστα άτομα ανά εξάμηνο θα έχουν την δυνατότητα να την ακολουθήσουν. Η πρακτική άσκηση στο αποτελεί εδώ και καιρό καθεστώς απλήρωτης και ανασφάλιστης εργασίας.
  • Η επιτυχής ολοκλήρωση του Ειδικού Προγράμματος Σπουδών οδηγεί στην απόκτηση του πιστοποιητικού το οποίο, μαζί με το βασικό πτυχίο, επιτρέπει στον κάτοχό του, την συμμετοχή στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ ή πέρα από τους θεσμούς της δημόσιας εκπαίδευσης, σε άλλη θέση στην οποία απαιτούνται πιστοποιημένα προσόντα εκπαιδευτικού (π.χ. φροντιστήρια κ.α.).
  • Τέλος να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος των βαθμών που θα συγκεντρώσει ο φοιτητής σε αυτά τα μαθήματα, θα αποτελεί περαιτέρω κριτήριο αξιολόγησης της «Παιδαγωγικής του επάρκειας».

Ουσιαστικά, το πραγματικό αποτέλεσμα είναι η διάσπαση του πτυχίου, η μετατροπή του σε έναν αγώνα δρόμου «πολλών ταχυτήτων» για τους φοιτητές, ο κατακερματισμός και η διάλυση των εργασιακών δικαιωμάτων. Έτσι υπονομεύεται οποιαδήποτε συλλογική διεκδίκηση, καθώς δεν θα έχουν όλοι οι πτυχιούχοι τα ίδια δικαιώματα. Σε αυτό θα συντελέσει και η γενική προσπάθεια να μετατρέψουν τα πτυχία σε χαρτιά χωρίς νόημα, τα οποία θα πρέπει να εμπλουτίζεις κάθε φορά με «διπλώματα», «πιστοποιητικά», «σεμινάρια», πληρώνοντας αδρά για την απόκτηση τους. Επιπλέον, μόνο ένας αρκετά μικρός αριθμός απόφοιτων θα καταφέρνει να αποκτά την διδακτική επάρκεια, καθώς οι φοιτητές που μπορούν να απορροφηθούν στην παρακολούθηση των «παιδαγωγικών» μαθημάτων είναι ελάχιστοι, πράγμα που εξ αρχής καθιστά το όλο εγχείρημα άχρηστο.

Αυτό το μείζων ζήτημα έρχεται να προστεθεί σε μία ήδη κατακρεουργημένη τριτοβάθμια εκπαίδευση, η οποία μέλλεται να πληγεί οριστικά με την εφαρμογή του 3ου Μνημονίου και την πενιχρή χρηματοδότηση της. Αν δεν δράσουμε άμεσα, και αν δεν μπορέσουμε να δώσουμε μια οργανωμένη, το μόνο σίγουρο είναι ότι τα πανεπιστήμια με τον τρόπο που τα ξέραμε, έχουν ημερομηνία λήξης. Για το λόγο αυτό πρέπει να προχωρήσουμε άμεσα σε δυναμικές κινητοποιήσεις με μαζικές γενικές συνελεύσεις και καταλήψεις διαρκείας μέχρι την ικανοποίηση του αιτήματος: Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΘΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΙΣΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ανεξάρτητα από τα μαθήματα επιλογής που έχουμε περάσει. Σε συντονισμό με όλες τις σχολές που πλήττονται από αυτές τις αλλαγές με ακόμα πιο δυναμικές κινητοποιήσεις να απαιτήσουμε να καταργηθούν οι διατάξεις του νόμου 3848 ώστε όλοι οι απόφοιτοι των καθηγητικών σχολών να μπορούν να διδάσκουν με το πτυχίο τους.

– Εξασφάλιση της διδακτικής επάρκειας για όλους. Όχι στη διάσπαση των πτυχίων

– Άμεση κατάργηση των διατάξεων για την παιδαγωγική επάρκεια του ν. 3848/2010

ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗ ΠΑΛΗ