Hellenic Train: Με απόλυση συνδικαλιστή τιμά την Εργατική Πρωτομαγιά

Προδημοσίευση από την Εργατική Πάλη Μαϊου 2025
Η Hellenic Train διάλεξε μια μέρα πριν την φετινή Εργατική Πρωτομαγιά να απολύσει τον Κώστα Γενιδούνια. Η αφορμή της απόλυσης φαίνεται πως είναι η απόφασή του να συμμετέχει στις επικείμενες εκλογές του Σωματείου Ελλήνων Μηχανοδηγών (Π.Ε.Π.Ε.) που θα πραγματοποιηθούν στις 14 και 15 Μαΐου.
Αυτή η ιδιωτική εταιρεία που φέρει μεγάλο μέρος της ευθύνης του εγκλήματος των Τεμπών -η διοίκησή της θα έπρεπε ήδη να έχει ξηλωθεί – αντί να κάθεται στο ειδώλιο αφήνεται ελεύθερη από την νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση του Μητσοτάκη να απολύει όποιον στέκεται εμπόδιο στα σχεδία της. Πρόσφατα η εταιρεία είχε απολύσει 200 εργαζομένους στο πλαίσιο του «εξορθολογισμού» της (δείτε σχετική ανακοίνωση της Αντεπίθεσης των Εργαζομένων στο okde.gr/archives/23387).
Η Hellenic Train που αγόρασε την διαχείριση των ελληνικών σιδηροδρόμων αντί πινακίου φακής από την μκνημονιακή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει επενδύσει ούτε ένα ευρώ στους σιδηροδρόμους της Ελλάδας, αλλά συνεχώς αντλεί παχυλά ποσά από τον κρατικό προϋπολογισμό. Συγκεκριμένα από το 2017 έως το 2023 έχει εισπράξει πάνω από 350.000.000 εκατ. ευρώ και αναμένει να εισπράξει και άλλα για το 2024, για την περίοδο COVID-19, για την ενεργειακή κρίση και τα διαφυγόντα έσοδα λόγω των καταστροφών της υποδομής τουλάχιστον 70.000.000 εκατ. ευρώ.
Ο Γενιδούνιας, πρώην πρόεδρος του σωματείου και πρώην μέλος της διοίκησης της ΓΣΕΕ, είναι από τους ανθρώπους που έχουν αναδείξει-σε κάποιο βαθμό- τις εγκληματικές ευθύνες της διοίκησης της εταιρείας στο έγκλημα των Τεμπών. Ο συνδικαλιστής των μηχανοδηγών, ήδη πριν το κρατικό έγκλημα των Τεμπών, προειδοποιούσε για την τραγική κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου, προβάλλοντας τα ζητήματα ασφαλείας εργαζομένων – επιβατών καθώς και την κατάσταση των τρένων. Το τελευταίο καιρό είχε αποσυρθεί από τον συνδικαλισμό επειδή είχε δεχτεί θέση στελέχους (απαράδεκτη ενέργεια) στην εταιρεία -ίσως η Hellenic Train πίστευε πως με μια διοικητική θέση θα έκαναν έναν εργαζόμενο να σωπάσει. Παρόλα αυτά συνέχισε να αναδεικνύει την τραγική κατάσταση των σιδηρόδρομων και για αυτό το λόγο καρατομήθηκε από την εταιρεία και υποβιβάστηκε από την διεύθυνση λειτουργίας στον τομέα των εμπορευμάτων. Ο απολυμένος σε συνέντευξή του αναφέρει το γεγονός ότι έχει υπογράψει πάνω από 100 έγραφα της δικογραφίας των Τεμπών, έχει καταθέσει ήδη στον εφέτη ανακριτή. Ο ίδιος ήταν πρόθυμος να καταθέσει στην χαλκευμένη προανακριτική επιτροπή αλλά η κυβέρνηση αρνήθηκε να εξετασθεί η κατάθεση του. Ακόμα μόνο ύποπτη θεωρείτε η συγκυρία στην οποία ανακοινώθηκε αυτή η απόλυση μιας και αυτή τη χρονική περίοδο βρίσκεται στη Βουλή η δικογραφία κατά του πρώην υπουργού Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή. Σίγουρα μόνο τυχαία δεν μπορεί να είναι και η επιθετική αναφορά του γαλάζιου προέδρου του υψηλόβαθμου στελέχους της «γαλάζιας» ΔΑΚΕ, Νίκου Κιουτσούκη (υπήρξε επί χρόνια γραμματέας της ΓΣΕΕ), προέδρου σήμερα του σωματείου ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ότι δεν απολύθηκε ως συνδικαλιστής αλλά ως στέλεχος της εταιρείας και ότι ήταν λάθος του που έφυγε από τον συνδικαλισμό. Το χρέος κάθε συνδικαλιστή είναι να υπερασπίζεται κάθε απολυμένο και όχι να σπεύδει να δικαιολογήσει την απόλυση.
Παρά την αντιφατική και απαράδεκτη αποδοχή της θέσης στελέχους στεκόμαστε αλληλέγγυοι στον απολυμένο, ζητούμε την άμεση ανάκληση της απόλυσής του και την επιστροφή του στην εργασία.
Η Hellenic train πρέπει να εθνικοποιηθεί κάτω από εργατικό έλεγχο για να μην έχουμε επανάληψη του εγκλήματος των Τεμπών.