ΠΑΣΕ Vodafone: Νέο σύστημα «αυτο-αξιολόγησης» μεταξύ συναδέλφων παρουσιάζει αιφνιδιαστικά η διοίκηση με χαρακτηριστικά «ρουφιανέματος»

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ

(Αρ. Απόφασης Πρωτοδικείου: 5215/2008)

Αρ. Πρωτοκόλλου: 30/2023

Αθήνα, 28/9/2023

 

Νέο σύστημα «αυτο-αξιολόγησης» μεταξύ συναδέλφων παρουσιάζει αιφνιδιαστικά η διοίκηση, με χαρακτηριστικά «ρουφιανέματος»

 

  • Επιχειρεί να του δώσει υποχρεωτικό χαρακτήρα
  • Καλούμαστε να χαρακτηρίζουμε συναδέλφους μας για «το πόσο καλοί είναι»(!)

Ξεκινώντας από εχθές 27/9/23 και συνεχίζοντας σήμερα 28/9/23 ομάδες του Complaint dpt καλούνται σε αιφνιδιαστικά meetings χωρίς ανακοίνωση θεματολογίας. Εκεί η διοίκηση παρουσιάζει μία νέα ηλεκτρονική φόρμα μέσω της εφαρμογής Success Factors και ζητά χωρίς εξηγήσεις να την συμπληρώσουν άμεσα όλοι οι συνάδελφοι.

Η φόρμα αυτή -όπως αποδείχθηκε- αφορά σε ένα σχήμα «αυτό-αξιολόγησης». Δεν μένει όμως μόνο εκεί. Στη συνέχεια θα πρέπει τον κάθε «αυτό-αξιολογούμενο» να τον «αξιολογήσουν» μέσω του ίδιου συστήματος τουλάχιστον δύο συνάδελφοι του.

Στις εύλογες απορίες, αντιρρήσεις και διευκρινήσεις που ακούστηκαν από συναδέλφους τα διοικητικά στελέχη προσπάθησαν να αποφύγουν κάθε συζήτηση. Αρνήθηκαν να δώσουν την οποιαδήποτε εξήγηση για την αναγκαιότητα ενός τέτοιου συστήματος και για τους λόγους τους οποίους εφαρμόζεται. Αναγκάστηκαν να παραδεχθούν πως «δεν είναι υποχρεωτικό», ζήτησαν να συμπληρωθεί άμεσα, άφησαν περιθώριο το πολύ έως αύριο Παρασκευή 29/9, διευκρίνισαν πως αφορά μόνον υπαλλήλους Vodafone και πως θα είναι διαδικασία όλου του group. Μαθαίνουμε πως αφορά μία νέα πολιτική με τον εύσχημο τίτλο «Vodafone Spirit 360» και για την οποία ακόμη δεν ξέρουμε ούτε κάθε πότε θα ζητείται να συμμετέχουμε (πιθανόν 3μηνο ή 6μηνο)…

Συνάδελφοι,

Σε όλο το εύρος των Τηλεφωνικών Κέντρων της Vodafone γνωρίζουμε πολύ καλά πως η παρακολούθηση κάθε λεπτού είναι συνεχής. Οι παρενοχλήσεις από προϊσταμένους για κάθε δευτερόλεπτό «καθυστέρησης» -όπως το αξιολογούν οι ίδιοι- πέφτουν βροχή συνεχώς, μέσα από «παραινέσεις», ομαδικές συζητήσεις, mails, προσωπικές απευθύνσεις σε σημείο που ψυχολογικά είναι κακοποιητικές και επηρεάζουν αρνητικά και την συγκέντρωση στην εργασία μας. Πολλές φορές οι απευθύνσεις αυτές γίνονται και με απειλές, ύβρεις και χαρακτηρισμούς. Υπάρχουν πολλές καταγγελίες από διάφορες ομάδες ειδικά τηλεφωνικών κέντρων -και όχι μόνο- (5519, outbound retention retail, soho lcm, systems experience και άλλες) για ευθείες προσβολές προς εργαζόμενους από ομαδάρχες και supervisors. Οι ίδιες οι εντολές για εργασία είναι παράλογες και εξαντλητικές. Απαιτείται ο κάθε εργαζόμενος να αντιδρά ασταμάτητα ως μηχανή σε κάθε κλήση, χωρίς ανάπαυλα, χωρίς σκέψη. Να απαντά σε chat ταυτόχρονα σε 3 ή και 4 πελάτες, να απαντά ταυτόχρονα σε προϊσταμένους και ομαδικές συζητήσεις. Πολλές φορές γίνονται παρατηρήσεις για τη χρήση αναρρωτικών και ειδικών αδειών σε εργαζόμενους. Πολλές φορές συνάδελφοι παραβιάζουν το ωράριο τους και τα διαλείμματά τους για να μπορέσουν να «βγάλουν» τις εκκρεμότητες. Αυτό είναι το περιβάλλον που έχει διαμορφώσει η διοίκηση της Vodafone μέσα από ένα πλέγμα εταιριών-εργολάβων, με εργαζόμενους που παίρνουν τον βασικό μισθό και που είτε παραιτούνται είτε απολύονται κατά δεκάδες κάθε μήνα.

Στους Vodafone και μη υπαλλήλους υπάρχει η ετήσια αξιολόγηση και επιπλέον μηνιαίοι στόχοι αξιολόγησης και παρατηρήσεις για τους στόχους και τους αριθμούς που έχεις καθημερινά. Σε αυτό το πλαίσιο μας καλούν «ξαφνικά» να αξιολογούμε επιπλέον «εαυτόν και συναδέλφους». Να «ρουφιανέψουμε» επί της ουσίας αν ο διπλανός μας κάνει «καλά» τη δουλειά του ή όχι… Με αυτό το τρόπο θα προσφέρουμε πιθανόν στην διοίκηση άλλη μια δικαιολογία είτε για την αυριανή απόλυση του συναδέλφου, είτε για την δική μας.

 

Δεν θεωρούμε πως αυτές οι ιδέες είναι άσχετες με τη νέα αντεργατική νομοθεσία, με το 6ήμερο που διαφαίνεται στον ορίζοντα και με την συνεχή προσπάθεια αποψίλωσης του όποιου παλαιότερου ανθρώπινου δυναμικού έχει απομείνει και την καθιέρωση πλήρως εργολαβικών σχέσεων στην εταιρεία.

 

Καλούμε κάθε συνάδελφο να αρνηθεί να συμπληρώσει αυτή την νέα φόρμα.

 

  • Να αρνηθεί να γίνει «ρουφιάνος» και «αξιολογητής» του διπλανού του.
  • Να αρνηθούμε όλοι μαζί τη λογική της ανθρωποφαγίας μεταξύ μας, που θα επιτρέψει στη διοίκηση να εντείνει την πίεση σε όλους μας.
  • Να μην δεχθούμε τέτοιες μεθοδεύσεις και σχέσεις αναμεταξύ μας.

 

Καμία τέτοια φόρμα δεν είναι υποχρέωση των εργασιακών μας καθηκόντων, δεν αποτελεί εργασιακό καθήκον και καμία πίεση να συμμετέχουμε δεν πρέπει να γίνει αποδεκτή.

 

Αυτό που της αξίζει και αυτό που αξίζει στην εργασιακή μας αξιοπρέπεια είναι να την πετάξουμε στον κάλαθο των αχρήστων του desktop μας.

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ

[email protected]www.pasevodafone.gr

*Για επικοινωνία με τα μέλη του Δ.Σ. δείτε εδώ