ΣΣΠ: Κάτω νόμος Κεραμέως! Όχι στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και τα δίδακτρα
Κάτω ο νόμος Κεραμέως!
Για ένα μαζικό και μαχητικό φοιτητικό κίνημα!
–
Μερικούς μήνες μετά την εκλογή της και πατώντας πάνω στον δρόμο που της άνοιξε ο άθλιος ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση της ΝΔ έχει ήδη δείξει το ακραία νεοφιλελεύθερο και μνημονιακό προφίλ της. Οι πραξικοπηματικές τροπολογίες που ενισχύουν την εργοδοτική αυθαιρεσία, και η κατάργηση του ασύλου, ήταν μόνο η αρχή. Στα τέλη Οκτώβρη ψηφίστηκε ένα νέο αντεργατικό νομοσχέδιο, που περιείχε την εξίσωση πτυχίων δημοσίων πανεπιστημίων-ιδιωτικών κολλεγίων, ενώ η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ψηφίσει νέα αντιλαϊκά μέτρα που περιλαμβάνουν: την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, τη διάλυση της κοινωνικής ασφάλισης κ.α. Επιπρόσθετα, ετοιμάζεται να καταθέσει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα ένα νέο νόμο για τα πανεπιστήμια.
ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ, ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΣΥΛΟ!
Ο νόμος Κεραμέως στοχεύει να επιφέρει ένα κεντρικό χτύπημα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ένα χτύπημα στον πυρήνα και τη δομή αυτής, όπως την γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, στην κατάργηση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της. Με βάση το νέο νόμο, η χρηματοδότηση των ιδρυμάτων θα συνδέεται για πρώτη φορά με τις αξιολογήσεις αυτών κάτι που θα επιφέρει την επιβολή διδάκτρων στα προπτυχιακά, κλείσιμο σχολών και δραστική μείωση του αριθμού των φοιτητών. Οι σχολές μας θα μετατραπούν από εκπαιδευτικά ιδρύματα που είχαν σαν στόχο την παροχή δημόσιας, δωρεάν παιδείας σε επιχειρήσεις, που θα λειτουργούν με γνώμονα το κέρδος, στην επιβολή των νόμων της αγοράς εντός των ΑΕΙ :
1)Οι σχολές θα πρέπει να εκπληρώνουν στόχους, τα λεγόμενα κριτήρια επίδοσης για να μπορούν να λαμβάνουν χρηματοδότηση από το κράτος, η οποία πλέον δεν θα λέγεται, ούτε θα είναι, χρηματοδότηση, παρά… επιχορήγηση! Πιο συγκεκριμένα το 20% της “επιχορήγησης” μιας σχολής θα συνδέεται με την εκπλήρωση αυτών των στόχων, ενώ το υπόλοιπο 80% με τα αντικειμενικά κριτήρια(αριθμό φοιτητών, γεωγραφική διασπορά ιδρύματος), για τα οποία μέχρι πρότινος συνδεόταν το 100% της χρηματοδότησης της.
2)Οι σχολές θα ανταγωνίζονται η μια την άλλη, για το ποια θα εκπληρώνει τους στόχους για να πάρει περισσότερα χρήματα από το κράτος. Όσες σχολές δεν εκπληρώνουν τους στόχους, δεν θα λαμβάνουν χρήματα και θα αναγκάζονται να επιβάλουν δίδακτρα για να επιβιώσουν ή θα κλείσουν. Ήδη στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται η αναστολή λειτουργίας των 37 τμημάτων, που είχαν προκύψει από τις συγχωνεύσεις ΑΕΙ -ΤΕΙ, που είχε πραγματοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ τα τελευταία χρόνια και έπεται και συνέχεια με νέα κλεισίματα σχολών.
3)Η εκπλήρωση των στόχων αυτών σημαίνει το να λειτουργούν οι σχολές με βάση τους νόμους της αγοράς: για παράδειγμα αν ένα πρόγραμμα σπουδών δεν έχει ζήτηση στην αγορά εργασίας, δεν θα αξιολογείται καλά και άρα θα πρέπει να μειωθούν οι φοιτητές που το σπουδάζουν, το αντίστοιχο τμήμα να παίρνει λιγότερα χρήματα ή/και να κλείσει.
4)Οι φοιτητές θα μετατραπούμε σε πελάτες, οι οποίοι όχι μόνο θα πληρώνουμε για να σπουδάσουμε αλλά θα γίνουμε μεγαλύτερα αντικείμενα εκμετάλλευσης, όπως και οι υποδομές των σχολών μας, στο κυνήγι των στόχων και των επενδυτικών σχεδίων των διοικήσεων των σχολών. Μέσα από την πρακτική άσκηση, τα ερευνητικά, τα διδακτορικά κ.α. οι καθηγητές-γυρολόγοι, οι διοικήσεις των σχολών και οι επιχειρήσεις θα μας εκμεταλλεύονται περισσότερο για να κερδίζουν από την εργασία μας, αφού έτσι οι σχολές “θα συνδέονται περισσότερο με την αγορά εργασίας” και άρα θα εξασφαλίζουν μεγαλύτερα κομμάτια επιχορηγήσεων από το κράτος. Το κεφάλαιο και οι επιχειρήσεις θα κερδοσκοπούν με μεγαλύτερη ασυδοσία μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία.
Πέρα από αυτά, οι διαγραφές φοιτητών στα ν+2 έτη, η επαναφορά της βάσης του 10, η επιβολή ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στις Γενικές Συνελεύσεις των σχολών κ.α. είναι μέτρα, που είτε θα ενσωματωθούν στο παραπάνω νομοσχέδιο κατά τη δημόσια διαβούλευση του, είτε θα περάσουν από άλλους νόμους το επόμενο διάστημα.
Απέναντι στις παραπάνω επιθέσεις, δεκάδες φοιτητικοί σύλλογοι σε όλη τη χώρα έχουν ξεκινήσει κινητοποιήσεις, με συνελεύσεις, καταλήψεις και διαδηλώσεις. Για να επιβάλλει η κυβέρνηση της ΝΔ όλες τις παραπάνω επιθέσεις, ψήφισε την κατάργηση του ασύλου. Για να τρομοκρατήσει το φοιτητικό κίνημα, έστειλε στις 11/11 τα ΜΑΤ να εισβάλλουν στην ΑΣΟΕΕ, για να χτυπήσουν και να συλλάβουν φοιτητές που είχαν πάει να σπάσουν το λοκ-αουτ για να διεξαχθεί γενική συνέλευση του συλλόγου. Ωστόσο, η άμεση αντίδραση των φοιτητών και των εργαζομένων υπερασπίστηκε το άσυλο και χάλασε τα σχέδια τους. Μαζί με τα ΜΜΕ προετοιμάζουν το κλίμα το επόμενο διάστημα τα ΜΑΤ να επεμβαίνουν με κάθε ευκαιρία εντός των πανεπιστημίων για να καταστείλουν τις καταλήψεις και τις κινητοποιήσεις των φοιτητών!
Όλες αυτές οι επιθέσεις δεν έρχονται από το πουθενά, αλλά οφείλονται στην χρεωκοπία της ελληνικής οικονομίας, στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές των μνημονίων, της ΕΕ, του ΔΝΤ και του ΟΟΣΑ. Οι ζωές μας καθημερινά, γίνονται θυσία στο βωμό των μνημονίων, της επίτευξης των πρωτογενών πλεονασμάτων, της αποπληρωμής του χρέους, στα υπέρογκα ποσά που πάνε για τους πολεμικούς εξοπλισμούς και το ΝΑΤΟ. Πρέπει να αγωνιστούμε ενάντια σε αυτές τις επιθέσεις, στις μνημονιακές πολιτικές και σε αυτό το σάπιο σύστημα που γεννά φτώχεια, εξαθλίωση και πολέμους.
–
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ,
ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝΕ ΧΙΛΗ!
Οι μαζικές διαδηλώσεις, που πραγματοποιήθηκαν τόσο αμέσως μετά τα γεγονότα στην ΑΣΟΕΕ όσο και οι μεγάλες πορείες για το Πολυτεχνείο 17/11, είχαν την στήριξη χιλιάδων φοιτητών, μαθητών και εργαζομένων σε όλη τη χώρα. Αυτό είναι ένα ξεκάθαρο μήνυμα: η νεολαία διαθέτει αντανακλαστικά, δεν υποτάσσεται, ούτε τρομοκρατείται από την καταστολή, αλλά συνεχίζει τους αγώνες της. Το φοιτητικό κίνημα έχει δυνατότητες για να ανατρέψει το νέο νόμο και να υπερασπιστεί το άσυλο. Για να γίνει αυτή η δυνατότητα πραγματικότητα πρέπει να υπερβούμε όλες τις αδιέξοδες πολιτικές και να στηρίξουμε ένα συγκεκριμένο σχέδιο αγώνων, που θα συμβάλει στην κλιμάκωση και ανάπτυξη των αγώνων μας. Βασικά στοιχεία αυτού του σχεδίου είναι:
1) Ενότητα του φοιτητικού κινήματος σε συγκεκριμένα αιτήματα: οι σύλλογοι μέχρι στιγμής δεν έχουν ακόμα κάποια ενιαία κεντρικά αιτήματα πάνω στα οποία θα συσπειρωθούν. Ανάλογα με το ποια πολιτική δύναμη επικρατεί τονίζονται διαφορετικά μέρη της επίθεσης ή γενικά η “εκπαιδευτική αναδιάρθρωση” και σε πολλές περιπτώσεις εμφανίζονται πλαίσια με δεκάδες αιτήματα που ενώ είναι σωστά δεν βοηθούν στην συσπείρωση των φοιτητών σε ένα κοινό στόχο. Τα αιτήματα “να μην περάσει ο νέος νόμος-πλαίσιο” και “επαναφορά του ασύλου” πρέπει να είναι οι βασικοί στόχοι του φοιτητικού κινήματος.
2) Αυτοοργάνωση – Συντονισμός: Ο αγώνας πρέπει να βρίσκεται στα χέρια των φοιτητών με πραγματοποίηση τακτικών γενικών συνελεύσεων και δημιουργία συντονιστικών επιτροπών. Με αυτόν τον τρόπο θα μαζικοποιηθούν οι Γενικές Συνελεύσεις, οι διαδηλώσεις και οι καταλήψεις. Αφού κάθε σύλλογος παίρνει αγωνιστική απόφαση, στη συνέχεια πρέπει να πραγματοποιείται συντονιστικό συλλόγων σε επίπεδο πόλης. Από τη στιγμή που στους πιο πολλούς συλλόγους οι συντονιστικές επιτροπές δεν υπάρχουν ή υπολειτουργούν είναι φυσικό επόμενο να γίνεται το ίδιο και με τα συντονιστικά. Στην Αθήνα που έγιναν οι περισσότερες καταλήψεις το συντονιστικό αδυνατούσε και αδυνατεί να δώσει μία πολιτική κατεύθυνση στο κίνημα και αρκείται μόνο στην έκδοση δελτίων τύπων που μένουν σε αόριστες επικλήσεις για αγώνα.
Ένα πραγματικό συντονιστικό συλλόγων πρέπει να δίνει πολιτική και αγωνιστική κατεύθυνση για όλο το κίνημα, να σχεδιάζει συγκεκριμένες δράσεις και να δίνει προοπτική συνέχισης και κλιμάκωσης του αγώνα, με καταλήψεις διαρκείας σε όλες τις σχολές, όσο πλησιάζουμε στην ημερομηνία κατάθεσης και ψήφισης του νέου νόμου – πλαισίου. Να εκδίδει καλέσματα αγώνα, αφίσες, δελτία τύπου τα οποία θα μοιράζονται/κολλούνται παντού: σε σχολεία, σχολές, γειτονιές. Όσο αναπτύσσεται ο αγώνας σε διάφορες πόλεις, πρέπει να υπάρχει στόχευση για πραγματοποίηση πανελλαδικού συντονιστικού.
3)Ζωντανές Καταλήψεις- μετατροπή των σχολών μας σε κέντρα αγώνα: Πρέπει να περάσουμε από τις ολιγοήμερες καταλήψεις σε καταλήψεις διαρκείας, οι οποίες θα είναι ζωντανές με πολιτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες ανοιχτές σε όλη την κοινωνία. Οι κατειλημμένες σχολές μας πρέπει να σφύζουν από ζωή και πολιτική συζήτηση και ζύμωση, να αποτελούν με αυτόν τον τρόπο ζωντανά κύτταρα ενός κινήματος καταλήψεων διαρκείας.
4)Ενότητα του φοιτητικού κινήματος με την υπόλοιπη κοινωνία- Εξωστρέφεια: πρέπει να πραγματοποιούνται δράσεις, έξω από τις σχολές, που να ενημερώνουν την υπόλοιπη κοινωνία για τα αιτήματα μας(π.χ. μοίρασμα των αποφάσεων των συλλόγων μας ή του συντονιστικού σε σχολεία, μετρό, κινητοποιήσεις, αποκλεισμοί δρόμων, καταλήψεις δημοσίων κτιρίων κ.α.). Μόνο έτσι θα κερδίσουμε την υπόλοιπη κοινωνία με το μέρος μας, κόντρα στα fake news και την παραπληροφόρηση των ΜΜΕ και θα τραβήξουμε στον αγώνα μαθητές, εκπαιδευτικούς, εργαζόμενους με στόχο την ενότητα των αγώνων μας ενάντια στη διάλυση της δημόσιας παιδείας.
Στον δρόμο των αγώνων σε Χιλή, Καταλονία, Λίβανο, Ισημερινό, και σε όλο τον κόσμο, όπου η νεολαία και οι εργαζόμενοι με καταλήψεις και δυναμικές κινητοποιήσεις εξεγείρονται ενάντια στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές και υπερασπίζονται τα δικαιώματα τους. Να εμποδίσουμε την κυβέρνηση να καταθέσει το νέο νόμο και να συνεχίσει την επίθεση στην εκπαίδευση, να υπερασπιστούμε τα δημοκρατικά μας δικαιώματα και τους δεκάδες συλληφθέντες αγωνιστές ενάντια στο δόγμα «Νόμος και Τάξη» και να αγωνιστούμε ενάντια στα μνημόνια, την φτώχεια την ανεργία και την φρίκη του πολέμου.
–
- Κάτω ο νόμος Κεραμέως
- Πλήρης και άμεση επαναφορά του ασύλο
- Όχι στην εξίσωση πτυχίων κολλεγίων – δημοσίων πανεπιστημίων
- Δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους – Όχι στα δίδακτρα – Αύξηση της χρηματοδότησης