Νέο Γενικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής και ιδιωτικοποιήσεις ετοιμάζει η κυβέρνηση για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Νέο Γενικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής και ιδιωτικοποιήσεις  ετοιμάζει η κυβέρνηση για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

 Νέο Γενικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής εκπονείται από τον ΟΑΣΑ και προβλέπεται να είναι έτοιμο τον Φεβρουάριο. Το σχέδιο περιλαμβάνει αναδιάταξη των δρομολογίων και παρεμβάσεις σε μετρό, ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ και προβλέπει αλλαγές για τον προαστιακό, τα ΚΤΕΛ, τα Ι.Χ. και τα… ποδήλατα. Επίσης προβλέπει άνοιγμα σε ιδιώτες, στο όνομα της καλύτερης “εξυπηρέτησης”, αλλά και με την εφαρμογή διοδίων πόλης για την “καταπολέμηση του μποτιλιαρίσματος”.

 Βασική ραχοκοκαλιά θα είναι ο ΗΣΑΠ και το μετρό. Θα επιλεγούν σταθμοί από τους οποίους θα αναχωρούν λεωφορειακές γραμμές, με πυκνότερα δρομολόγια, που σημαίνει μισθώσεις λεωφορείων, για μεγαλύτερη “αξιοπιστία”. Επιπλέον θα μετακινηθούν οι αφετηρίες των ΚΤΕΛ στα όρια του μεγάλου δακτυλίου και θα καταργηθούν γραμμές του ΟΑΣΑ, οι οποίες θα εξυπηρετούνται από τα ΚΤΕΛ, φυσικά με υψηλότερο εισιτήριο. Το τελευταίο θα ενσωματωθεί στο ηλεκτρονικό εισιτήριο, που σημαίνει ότι οι φτωχές λαϊκές μάζες και οι εργαζόμενοι θα πληρώσουν τις “αλλαγές”.

 Πλέον η  συχνότητα των δρομολογίων των Μ.Μ.Μ στην Αθήνα θα καθορίζεται από τη ζήτηση κάθε δρομολογίου και η τιμή του εισιτηρίου θα διαμορφώνεται βάσει του κόστους λειτουργίας κάθε γραμμής. Η “κοινωνική πολιτική” του ΟΑΣΑ θεωρεί ότι οφείλει να εξασφαλίζει το δικαίωμα μετακίνησης όλων των ομάδων του πληθυσμού, όμως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αποζημιώνεται για τις μειωμένες ή δωρεάν μετακινήσεις, με δεδομένο ότι αυτές δεν εμπίπτουν στην κρατική επιχορήγηση. Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ, οι 4 στους 10 επιβάτες είναι δικαιούχοι δωρεάν ή μειωμένου κομίστρου και το υπουργείο οφείλει να μεριμνήσει για την κάλυψη αυτής της “δαπάνης”. Όλα δηλαδή διαμορφωμένα βάση του Νόμου της Αγοράς ήδη “ειδικοί”  μετρούν τη ζήτηση των δρομολογίων, το κόστος κάθε γραμμής και την ανθρωπογεωγραφία του επιβατικού κοινού, προκειμένου να καταγραφούν οι ιδιαίτερες συνθήκες κάθε δρομολογίου, όπως πόσοι επιβάτες το χρησιμοποιούν, το οικονομικό-κοινωνικό τους προφίλ κλπ. Sυνεπώς θα συνεχίσεις να  πηγαίνεις στην δουλεία σου σαν παστωμένη σαρδέλα, με ανύπαρκτο κλιματισμό και καθυστερημένος γιατί το μέσο που χρησιμοποιείς άργησε και πάλι σήμερα, ταυτόχρονα όμως θα πρέπει να  πληρώσεις και κάτι παραπάνω για να καλύψεις και τις δαπάνες.

 Η είσοδος των ιδιωτών έρχεται σε περίοδο αύξησης των εσόδων μετά την εφαρμογή των ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Παρά το γεγονός ότι ειδικές ομάδες, όπως άνεργοι, ΑΜΕΑ κλπ, μετακινούνται χωρίς χρέωση, αν αναλογιστεί κανείς ότι 610 χιλιάδες χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ καθημερινά, υπάρχει μία τεράστια πηγή εσόδων που δεν πρέπει να αφεθεί ανεκμετάλλευτη.

 Και καθώς ο απλός εργαζόμενος αναγκάζεται να χρησιμοποιήσει τα μέσα για να βγάλει τα προς το ζην, θα είναι αυτός που θα στοχοποιηθεί από τα νεοφιλελεύθερα αρπακτικά, που έχουν ξεζουμίσει τα πάντα και αφήνουν τον λογαριασμό να πληρωθεί από τους φτωχούς και τους εργαζόμενους.

Οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, η νεολαία και τα φτωχά λαϊκά στρώματα πρέπει να παλέψουμε για την εθνικοποίηση των ΜΜΜ κάτω από εργατικό έλεγχο χωρίς αποζημιώσεις για τον ιδιώτη (αρκετά έφαγε και χρέωσε τα μέσα τόσα χρόνια) και δημόσιες δωρεάν συγκοινωνίες για όλους. Καμία αύξηση σε εισιτήρια ή εφαρμογή διοδίων!!

Αντεπίθεση Των Εργαζομένων