Η κυβέρνηση προχωράει στην ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΚΑΤΩ Ο ΝΟΜΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Την προηγούμενη εβδομάδα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε στη Βουλή ένα ακόμα νομοσχέδιο, αυτή τη φορά στοχοποιώντας τις Δημόσιες Συγκοινωνίες. Μετά τα ξεδιάντροπα που είδαμε με τις ιδιωτικοποιήσεις σε ΔΕΗ, λιμάνια, νοσοκομεία κ.α, καθορίζουν το ίδιο καθεστώς και στις αστικές συγκοινωνίες, παρατείνοντας το «έργο» των ιδιωτικών ΚΤΕΛ σε αυτές για ακόμα έναν χρόνο! Η σύμβαση μεταξύ ΟΣΥ και ΚΤΕΛ υπογράφηκε το 2020 με πρόφαση την πανδημία και την άμεση αναγκαιότητα για νέα οχήματα και νέες γραμμές. Παρά την «επιστροφή στην κανονικότητα» που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση Μητσοτάκη, τα ΚΤΕΛ συνεχίζουν «ελέγχουν» ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, λαμβάνοντας μάλιστα κρατική χρηματοδότηση που ξεπερνάει τα 50.000.000 ευρώ. (Ήδη κατά την υπογραφή της πρώτης σύμβασης το 2020 δόθηκαν άλλα 60. εκατομμύρια ευρώ.)

Πιο αναλυτικά τον Οκτώβρη του 2020 ο ΟΑΣΑ παραχώρησε στα ΚΤΕΛ Α.Ε το 20% του ετήσιου συγκοινωνιακού έργου με ετήσιο αντίτιμο 24 εκατομμυρίων ευρώ. Σταδιακά η αποζημίωση ανέβαινε με την δικαιολογία ότι «υπάρχει καθυστέρηση στην απόκτηση νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη». Ταυτόχρονα το ίδιο Υπουργείο χάρισε άλλα 50.000.000 ευρώ για την ενοικίαση 293 λεωφορείων τα οποία μάλιστα δεν είχαν καν παράθυρα που να ανοίγουν, λογικά για τον καλό αερισμό που απαιτεί η πανδημία που επικαλέστηκαν…

Για τους εργαζόμενους του ΟΣΥ αυτή η κίνηση αποτέλεσε την χαριστική βολή. Οργάνωσαν άμεσα 24ωρη απεργία καταγγέλλοντας τη διοίκηση και την κυβέρνηση ότι παίρνονται αποφάσεις που αλλάζουν ριζικά την εργασία τους χωρίς την έγκριση και την ενημέρωση τους. Σαν να μην φτάνανε όλα αυτά, ήρθε να κουμπώσει και ο νόμος Χατζηδάκη με τις αντεργατικές και αντισυνδικαλιστικές του διατάξεις, οι οποίες μάλιστα εμφανίζονται πρώτη φορά τόσο ξεκάθαρα. Η Διοίκηση προσέφυγε στα αστικά δικαστήρια για να κατηγορήσει την δίκαιη και αναγκαία απεργία των εργαζομένων ως παράνομη! Ως αφορμή στάθηκε η απουσία της αφισοκολλημένης απόφασης του ΔΣ του Συνδικάτου που να ενημερώνει για την απόφαση απεργίας. Με άλλα λόγια πατώντας πάνω στον νόμο Χατζηδάκη μεταφέρουν την τελική απόφαση για την διεξαγωγή μιας απεργίας στις διαθέσεις της εργοδοσίας και του κράτους, δημιουργούν απεργοσπαστικούς μηχανισμούς και καλούν τους εργαζόμενους να εργαστούν απειλώντας με κυρώσεις.

Το σχόλιο της κυβέρνησης; Ανέφερε με περισσό θράσος, ότι αγώνας των υπαλλήλων του ΟΣΥ είναι απλά ένα «καπρίτσιο». Για τα γαλάζια παιδιά των εφοπλιστών, των εργολάβων και των ναρκεμπόρων οι αντιδράσεις κόντρα στις χιλιάδες απολύσεις που ακολουθούν, στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων μέσα σε μια εποχή φτώχειας και εξόντωσης, αποτελούν μια περιττή «ταλαιπωρία» για την κοινωνία που «δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τα ΜΜΜ λόγω απεργίας». Άραγε θα κάνει ποτέ κάτι αυτή η κυβέρνηση για την πραγματική ταλαιπωρία της κοινωνίας;

Το ξεπούλημα δεν πρέπει να περάσει. Να μην γίνουμε θύματα της ατέρμονης κοροϊδίας της κυβέρνησης και να μην πληρώσουμε εμείς την κρίση, τους τοκογλύφους επιχειρηματίες και τα χρέη τους. Οι αγώνες, οι διαδηλώσεις και οι απεργίες είναι το μόνο μας όπλο και πρέπει να παραμείνουν στα χέρια μας. Ο αγώνας των εργαζομένων της ΟΣΥ είναι όχι μόνο δίκαιος, αλλά και απαραίτητος, ώστε να μην γίνουμε οι κουμπαράδες της σάπιας ελίτ της χώρας και των δανειστών!