Φρένο στα σχέδια της Κεραμέως από τους εκπαιδευτικούς

Φρένο στα σχέδια της Κεραμέως από τους εκπαιδευτικούς

Πάνω από το 95% των σχολείων απορρίπτουν την αξιολόγηση

Στο κενό έπεσαν για άλλη μια φορά, τα αντιδραστικά σχέδια του υπουργείου Παιδείας για την έναρξη των διαδικασιών της «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης» των σχολικών μονάδων. Οι εκπαιδευτικοί αφού αρνηθήκαμε τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος, απείχαμε σχεδόν καθολικά (πάνω από 93%) από τις ηλεκτρονικές ψευτοεκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια, δεν γίναμε καταδότες και τιμωροί των μαθητών μας σε περίπτωση κατάληψης και τώρα με συντριπτική πλειοψηφία συμμετείχαμε στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση,  που προκήρυξαν  ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.

Η υπουργός παιδείας προσπάθησε να εκφοβίσει και να τρομοκρατήσει με κάθε τρόπο τους εκπαιδευτικούς, ώστε να συμμορφωθούν με τις υποδείξεις της. Με αυταρχική εγκύκλιο στις 22 Φλεβάρη, η υφυπουργός Ζ. Μακρή ζητάει από τους διευθυντές των σχολείων να παραδώσουν στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα ονόματα και τα αιτιολογικά σημειώματα όσων εκπαιδευτικών δεν κατέθεσαν βαθμολογία Α΄ τετράμηνου, ενώ μπορεί να τα βρει από το myschool. Συνεχίζει η υπουργός τις απειλές και τους εκβιασμούς αφήνοντας να διαρρεύσει πληροφορία για διάταξη που θα συμπεριλάβει στο επόμενο νομοσχέδιο του ΥΠΠΑΙΘ, με την οποία οι εκπαιδευτικοί που θα απέχουν από την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων, θα αποκλείονται από τη διεκδίκηση θέσεων Στελεχών Εκπαίδευσης, ενώ γνωρίζει ότι όταν επιχείρησε το ίδιο στους υπόλοιπους δημόσιους υπαλλήλους η τότε υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ Γεροβασίλη, απέτυχε γιατί τα δικαστήρια το έκριναν αντισυνταγματικό.

ΔΑΚΕ ο δούρειος ίππος του υπουργείου

Ψήφισε λευκό στο ΔΣ της ΟΛΜΕ για την προκήρυξη της απεργίας-αποχής, γιατί ήθελε να αναγραφεί στην ανακοίνωση της ομοσπονδίας ότι η ΟΛΜΕ είναι υπέρ της αξιολόγησης με βάση τις αποφάσεις του 8ου Συνεδρίου, τη στιγμή που μεταγενέστερα συνέδρια (13Ο κ.α.) έχουν ταχθεί κατά της αξιολόγησης. Το μόνο πρόβλημά που βλέπει η ΔΑΚΕ είναι ότι η αξιολόγηση εφαρμόζεται με τα περισσότερα σχολεία σε καθεστώς τηλε-«εκπαίδευσης».  Χρησιμοποιεί την επιχειρηματολογία του υπουργείου ότι είναι νόμος και είμαστε υποχρεωμένοι να τον εφαρμόσουμε. Επιχειρεί να αποδομήσει  πλαγίως την απεργία–αποχή ως νόμιμο συνδικαλιστικό μας δικαίωμα διαρρέοντας ότι θα υπάρχουν κυρώσεις σε όσους συμμετέχουν ή ότι θα υπάρξουν περικοπές μισθών. Ενώ γνωρίζει ότι κανένα δικαστήριο δεν την έκρινε παράνομη και καταχρηστική, ούτε και έχει γίνει κράτηση μισθού σε κανέναν δημόσιο υπάλληλο γιατί δεν μπορούν να επιμερίσουν το ποσό της παρακράτησης, αφού οι συμμετέχοντες στην απεργία–αποχή εκτελούμε όλα τα διδακτικά και διοικητικά μας καθήκοντα εκτός από αυτά που απορρέουν από τον συγκεκριμένο νόμο.

Υπουργείο, Διοίκηση και μεγάλη μερίδα των διευθυντών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση προκειμένου να τρομοκρατήσουν τους συναδέλφους, άφηναν να διαρρεύσει ότι οι αναπληρωτές θα αποκλειστούν από τις λίστες των επόμενων προσλήψεων, ότι δεν θα μονιμοποιηθούν οι νεοδιόριστοί, ότι δεν θα μπορούν να υποβάλλουν χαρτιά για συνταξιοδότηση όσοι το δικαιούνται κ.α. Επιπλέον κάποιοι διευθυντές έδωσαν κυριολεκτικά τα ρέστα τους  (προέβαλαν προσχώματα στο πως θα παραλάβουν τις δηλώσεις αποχής, αρνούνταν να τις πρωτοκολλήσουν, «εξαφάνιζαν» τις συλλογικές δηλώσεις, εμπόδιζαν τους συνδικαλιστές να ενημερώσουν τους συναδέλφους  κ.ά.) σε μια προσπάθεια να ανακόψουν τη μαζική αποχή των συναδέλφων. Είτε γιατί πρόσκειται στην κυβερνητική παράταξη (ΔΑΚΕ) είτε γιατί θέλουν να επιδείξουν καλό πρόσωπο στην Διοίκηση ενόψει και των επικείμενων κρίσεων τους.

Κυβέρνηση και ΥΠΠΑΙΘ, νομίζουν ότι βρήκαν τη χρυσή ευκαιρία με την καραντίνα να διαλύσουν το δημόσιο δωρεάν σχολείο, να καταργήσουν ότι έχει απομείνει τόσο από τα εργασιακά μας δικαιώματα και ελευθερίες όσο και από τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών  και όλα αυτά χωρίς αντιδράσεις. Κόντρα σε όλα αυτά αλλά και ξεπερνώντας και τις αντικειμενικές δυσκολίες λόγω πανδημίας (αδυναμία για δια ζώσης ενημερώσεις και συνελεύσεις, συγκρότηση επιτροπών αγώνα κ.α.)  ο κλάδος κατάφερε να βρει διόδους επικοινωνίας, να συντονιστεί και ενωμένος δήλωσε συλλογικά απεργία –  αποχή από την αξιολόγηση χρεώνοντας μια σημαντική ήττα στην υπουργό παιδείας. Μην ξεχνάμε ότι η εφαρμογή της αξιολόγησης, είναι βασική κατεύθυνση του ΟΟΣΑ και της ΕΕ και του προγράμματος της ΝΔ, που μαζί με τα επόμενα νομοσχέδια για την αυτονομία της σχολικής μονάδας και την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ανοίξει τον δρόμο για την πλήρη ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και το τέλος της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης με συνέπεια την καταστροφή των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών των εργαζομένων και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων δεν είναι μια ουδέτερη εσωτερική διαδικασία του συλλόγου διδασκόντων που έχει σαν βάση τις ειδικές συνθήκες, τα προβλήματα του κάθε σχολείου και τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών. Είναι μία διαδικασία που είναι ενταγμένη στο συνολικό σχέδιο για την εκπαίδευση της κυβέρνησης της ΝΔ που εκφράζεται από το σύνολο των νόμων που έχει ψηφίσει τον τελευταίο χρόνο (νέο σύστημα προσλήψεων –προσοντολόγιο, νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, τράπεζα θεμάτων, νόμος για την τεχνική εκπαίδευση, πανεπιστημιακή αστυνομία κ.α,) που κύριο στόχο έχουν την απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση χρηματοδότησης του δημόσιου σχολείου-πανεπιστημίου, το άνοιγμα μιας τεράστιας αγοράς εκπαιδευτικών υπηρεσιών, την απομαζικοποίηση του δημόσιου σχολείου – πανεπιστημίου, τη συγχώνευση και το κλείσιμο σχολείων – σχολών, και την ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών και των μαθητών – φοιτητών για όλα τα χάλια που οι νεοφιλελεύθερες-Μνημονιακές πολιτικές έφεραν και εξακολουθούν να φέρνουν στην εκπαίδευση.

Για αυτό αντιστεκόμαστε στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη μεταφορά τους στους Δήμους, στον ανταγωνισμό μεταξύ τους, που μαζί με την ελεύθερη γονεϊκή επιλογή σχολείου θα οδηγήσει τα σχολεία σε ένα διαρκές κυνήγι μαθητών -πελατών ώστε να αυξήσουν τις εγγραφές για να διατηρήσουν τη χρηματοδότησή τους, που θα συνδέεται πλέον με τον μαθητή( μέσω voucher). Δεν θα επιτρέψουμε το σχολείο να λειτουργεί σαν επιχείρηση, δεν θα παρακαλάμε για χορηγίες, δεν θα μετατραπούμε από παιδαγωγοί σε στελέχη και «επαγγελματίες» εκπαίδευσης όπως μας θέλει η κάθε Κεραμέως.

Προς το παρόν οι εκπαιδευτικοί μπλοκάραμε την εφαρμογή της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, με την πολύ μαζική συμμετοχή μας στην απεργία αποχή. Το υπουργείο αντέδρασε άμεσα αποφασίζοντας παράταση μέχρι 19 Μαρτίου για την έναρξη των διαδικασιών της αξιολόγησης. Η  Κεραμέως κάλεσε σε συνάντηση την ΟΛΜΕ(1/3) για προσχηματικούς και επικοινωνιακούς λόγους στην οποία φάνηκε ότι αδιαφορεί για την απόφαση των 170.000 εκπαιδευτικών να απέχουν από την αξιολόγηση, δηλώνοντας κυνικά ότι είναι δημοκρατική η επιμονή της να την εφαρμόσει αφού υλοποιεί το πρόγραμμα της ΝΔ, που με αυτό εξελέγη. Είναι σίγουρο ότι το υπουργείο θα σκληρύνει τη στάση του και θα εκμεταλλευτεί αυτό το χρονικό περιθώριο για να πιέσει τους συναδέλφους, να κινδυνολογήσει ακόμα και να προσβάλλει στα δικαστήρια την απεργία- αποχή ως παράνομη και καταχρηστική. Οι εκπαιδευτικοί, εδώ και 30 χρόνια, δεν εμπιστευτήκαμε την αξιολόγηση και αγωνιστήκαμε για να την ανατρέψουμε. Το ίδιο κάναμε τώρα, το ίδιο πρέπει να κάνουμε και στο μέλλον, όποιες και αν είναι οι μεθοδεύσεις της υπουργού. Με μαχητικότητα, αγωνιστικότητα και αποφασιστικότητα μέσα από γενικές συνελεύσεις και επιτροπές αγώνα θα οργανώσουμε την αντίσταση μας

ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

(: 2310265730,  e-mail: [email protected]