Αντεπίθεση των Εκπαιδευτικών: Ανοιχτά σχολεία με όρους υγιεινής και ασφάλειας

Οι ζωές μας αξίζουν περισσότερο από τα κέρδη τους!

Ανοιχτά σχολεία με όρους υγιεινής και ασφάλειας: Το πολύ 15 μαθητές στη τάξη

Μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών

Το υποτιθέμενο «δυνατό χαρτί» της κυβέρνησης Μητσοτάκη, η αντιμετώπιση της πανδημίας αποδεικνύεται φιάσκο. Ενώ το δεύτερο κύμα φουντώνει, οι κυβερνητικές επιλογές αποδεικνύονται αποτυχημένες και εγκληματικές. Κυβέρνηση και ΜΜΕξαπάτησης επαναφέρουν ακόμα πιο χυδαία την προπαγάνδα της «ατομικής ευθύνης» (φταίνε οι νέοι, απείθαρχοι…) και των «ειδικών». Η όπως–όπως «επανεκκίνηση» της οικονομίας, το τυχοδιωκτικό άνοιγμα του τουρισμού, η έναρξη της σχολικής χρονιάς ουσιαστικά χωρίς κανένα μέτρο προστασίας και με το δημόσιο σύστημα υγείας χτυπημένο από τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, κάνουν επικίνδυνη την κατάσταση, αλλά και αποτυγχάνουν παταγωδώς να αντιμετωπίσουν τη νέα κρίση του ελληνικού καπιταλισμού. Η ελληνική οικονομία, καταχρεωμένη από μια 10ετία κρίσης και μνημονίων, θα δει ξανά πτώση της παραγωγής, δημόσιο χρέος πάνω από 200% του ΑΕΠ, χιλιάδες επιπλέον ανέργους, μαζικά λουκέτα…

Με στόχο το άνοιγμα της οικονομίας και την ανάκαμψη του τουρισμού, η κυβέρνηση είναι η μόνη υπεύθυνη για την αναζωπύρωση της πανδημίας.

Εκτός από τα επικοινωνιακά παιχνίδια, την «ευκαιρία» να πάρει νέα σκληρά αντεργατικά μέτρα και να μοιράσει ζεστό χρήμα σε κανάλια και επιχειρηματίες δεν έχει να επιδείξει τίποτα παραπάνω για την αντιμετώπιση και τον έλεγχο της πανδημίας. Καμία ουσιαστική ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, κανένας συστηματικός δειγματοληπτικός έλεγχος με την πραγματοποίηση μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ, καμία προετοιμασία για το άνοιγμα των σχολείων εκτός από ένα παγουρίνο και δύο μάσκες σε κάθε μαθητή.  

Το υπουργείο Παιδείας αντί μέσα στο καλοκαίρι να πάρει μέτρα για να εξασφαλίσει την ασφαλή λειτουργία των σχολείων: α) ψήφισε την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα σε 25 για τα δημοτικά (στη δευτεροβάθμια 27), β) εφάρμοσε τον Ν. Γαβρόγλου- προσοντολόγιο, που τσακίζει την προϋπηρεσία των αναπληρωτών, αποκλείοντας ταυτόχρονα από την εργασία πάνω από 13.000 αναπληρωτές(λόγω παραβόλων, κ.α.), γ) προχώρησε σε ΠΝΠ στις 10/08 που αναφέρει ότι «παρέχεται» σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ακόμη και σε περίπτωση εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων, και δ) τοποθέτησε τα δικά της παιδιά για διευθυντές πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων διευθύνσεων.

Πολλές από τις νέες Διοικήσεις ξεκίνησαν και προσδιόρισαν πολύ λιγότερα κενά στην ειδική αγωγή για τους νεοδιόριστους από αυτά που πρότειναν τα σχολεία, συνέχισαν κάνοντας προσωρινές τοποθετήσεις για τους αποσπασμένους και τους αναπληρωτές χωρίς δημοσιοποίηση κενών και αιτήσεις προτίμησης. Δεν έχασαν χρόνο να εφαρμόσουν τις καταστροφικές νεοφιλελεύθερες πολιτικές της κυβέρνησης και στη δημόσια εκπαίδευση, να καταπατήσουν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και να εξυπηρετήσουν την επικοινωνιακή πολιτική του υπουργείου, που θέλει να εμφανίσει ότι όλα τα σχολεία είναι έτοιμα να λειτουργήσουν τον Σεπτέμβρη. Οι 21.000 προσλήψεις αναπληρωτών είναι οι μισές σε σχέση με τις περσινές και σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και πολύ περισσότερο στις αυξημένες ανάγκες λόγω της πανδημίας.

Μετά τη δήθεν λειτουργία των σχολείων με την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» κατά τη διάρκεια της καραντίνας και το φιάσκο του ανοίγματος των σχολείων τον Μάιο (εκ περιτροπής λειτουργία, μη υποχρεωτική φοίτηση, προσπάθεια να περάσει τη σύγχρονη αναμετάδοση του μαθήματος με κάμερες μέσα από τις αίθουσες) η κατάσταση σήμερα ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς έχει ως εξής:

  1. Δεν έχουμε καμία εμπιστοσύνη στις αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας οι οποίες είναι τουλάχιστον αντιφατικές και παίρνονται κυρίως για οικονομικούς, επικοινωνιακούς και πρακτικούς λόγους και όχι με γνώμονα την προστασία της υγείας των μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών, ούτε για την προστασία των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Η υπουργός και η πλειοψηφία της επιστημονικής επιτροπής του υπ. Υγείας πριν τέσσερις μήνες χαρακτήριζαν τα παιδιά υγειονομικές βόμβες, στη συνέχεια μας είπαν «ο πληθυσμός των παιδιών φαίνεται πως κινδυνεύει και μεταδίδει λιγότερο», για να καταλήξουν σήμερα ότι τα παιδιά και κινδυνεύουν –σε μικρότερο βαθμό και μεταδίδουν τον ιό. Περισσότερο από όλα όμως συζητήθηκε η μάσκα. Από επικίνδυνη (λόγω λανθασμένης χρήσης) έγινε σήμερα το απόλυτο μέτρο προστασίας.
  2. Η κοινή λογική και οι πιο τεκμηριωμένες επιστημονικές προτάσεις, κόντρα στις απαράδεκτες προτάσεις των επιστημόνων  της πλειοψηφίας της επιτροπής του υπ. Υγείας που  υποτάσσονται  στην κυβερνητική πολιτική και προπαγάνδα, απαιτούν για τον συστηματικό έλεγχο της αντιμετώπισης της πανδημίας με το άνοιγμα των σχολείων, εκτός από τη χρήση μάσκας από όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, τη συχνή υγιεινή χεριών, τον συχνό εξαερισμό των αιθουσών διδασκαλίας και κυρίως τη φυσική απόσταση. Αυτό σημαίνει μικρότερο αριθμό παιδιών ανά τάξη με βάση και τις προδιαγραφές και τις συστάσεις άλλων αναπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών. Η υπ. Παιδείας τον Μάιο εξαφάνισε τη χρήση μάσκας, τον Σεπτέμβρη εξαφανίζει την τήρηση των αποστάσεων. Στο επικοινωνιακό της παιχνίδι χρησιμοποιεί τη στατιστική και δηλώνει ότι δεν υπάρχει λόγος να μειώσει τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, γιατί ο πανελλαδικός μέσος όρος είναι ικανοποιητικός, 17 μαθητές ανά τάξη!!!
  3. Είναι τουλάχιστον εξοργιστικό το γεγονός ότι κανένας εκπρόσωπος υπουργείου ή επιστημονικής επιτροπής δεν έκανε την παραμικρή νύξη για την προστασία της υγείας των εκπαιδευτικών. Τα δεδομένα είναι τα εξής: λόγω της μακροχρόνιας αδιοριστίας και της αύξησης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης στα 67 έτη, το 20% των καθηγητών είναι πάνω από 60 χρονών, ενώ το 73% είναι πάνω από τα 50, με πολλά προβλήματα υγείας οι περισσότεροι, πράγμα που κάνει αρκετά επικίνδυνο να συνωστίζονται είτε μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας, είτε σε άλλους χώρους εργασίας του σχολείου, όπως τα γραφεία.
  4. Τέλος είναι πολύ σημαντικό να υπερασπιστούμε το δικαίωμα του κάθε μαθητή στη μόρφωση, στην κοινωνικοποίηση και στη φυσιολογική ψυχική του ανάπτυξη μέσω της δια ζώσης συμμετοχής στη σχολική ζωή. Αυτό δε σημαίνει ότι θα πρέπει να δεχτούμε το άνοιγμα των σχολείων αν δεν εξασφαλίζονται οι όροι υγιεινής και ασφάλειας για μαθητές και εκπ/κούς. Δεν θα δεχτούμε όμως ούτε το φιάσκο της εκ περιτροπής λειτουργίας, ούτε της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης». Δεν είναι ένα απλό εργαλείο για την αντιμετώπιση μιας έκτακτης κατάστασης αλλά είναι ένα μόνιμο αντιδραστικό μέτρο.

Με πνεύμα συλλογικότητας και αλληλεγγύης, κόντρα στο επικίνδυνο παραμύθι της ατομικής ευθύνης, οι εκπαιδευτικοί να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας.

Με επιτροπές αγώνα να απαιτήσουμε τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για το άνοιγμα των σχολείων.

  • Το πολύ 15 μαθητές ανά τμήμα, για να τηρούνται οι αναγκαίες αποστάσεις
  • Να βρεθούν άμεσα τα κτίρια για τη λειτουργία των επιπλέον τμημάτων
  • Άμεση πρόσληψη του απαραίτητου εκπ/κού προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών
  • Μονιμοποίηση των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και το σύνολο της προϋπηρεσίας. Κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου (ν.4589/19-προσοντολόγιο)
  • Δωρεάν μάσκες και αντισηπτικά, επαναλαμβανόμενα μαζικά τεστ για όλους (μαθητές –εκπ/κούς)
  • Μόνιμες προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας σε όλα τα σχολεία.
  • Παροχή άδειας σε όλους τους εκπ/κούς(μόνιμους – αναπληρωτές) που έχουν ανάγκη
  • Κατάργηση του νόμου Κεραμέως( ν.4692/20), της διάταξης για την εξ αποστάσεως σύγχρονη «εκπαίδευση» και της Π.Ν.Π. (10/08/2020) που τη νομιμοποιεί και τη μονιμοποιεί
  • Καλούμε τις ΟΛΜΕ –ΔΟΕ να κηρύξουν ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από την αξιολόγηση

ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ – ΚΑΤΩ οι αντεργατικές Π.Ν.Π.- ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ

 

ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

2310265730,  e-mail: [email protected]